کد خبر: ۵۰۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: معلمان، دانش‌آموزان و همه اعضای مدرسه می‌توانند صرفا با یکی از پیام رسان‌های داخلی (سروش، آی گپ، بله، روبیکا و گپ) یا با مراجعه به سامانه shad.medu.ir فرآیند آموزش مجازی را پیگیری کنند.

به گزارش آوای نشاط، نادر جهان‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره نحوه اجرای شبکه آموزشی دانش‌آموزان(شاد) اظهار کرد: زیرساخت اجرای این طرح، استفاده از پیام رسان‌های داخلی است که با طراحی یک رابط کاربری ساده جهت اتصال به پیام رسان و احراز هویت مدیر، معلم و دانش‌آموز، امکان برگزاری کلاس‌های آنلاین (برخط) مبتنی بر تبادل پیام و محتوا را فراهم ساخته است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان افزود: والدین دانش‌آموز یا شخص دانش‌آموز پس از اطلاع از پیام رسان منتخب مدرسه از طریق مدیر یا معلم باید نسخه‌ جدید پیام ‌رسان را نصب کند و از طریق گزینه «بات شاد» با انتخاب نقش «دانش‌آموز» به لینک shad.medu.ir متصل شده و پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده مطابق کلاس خود در مدرسه وصل شود.

وی در زمینه نحوه سازماندهی کلاس‌ها خاطرنشان کرد: این برنامه برای مدیران مدارس ابتدایی و دوره متوسطه از ۱۶ فروردین کلید می‌خورد.

جهان‌آرای افزود: کلاس‌های پیش دبستانی، پایه‌های اول تا سوم ابتدایی و دوره‌های اول و دوم متوسطه از ۱۷ فروردین آغاز می‌شود. همچنین آموزگاران پایه‌های چهارم تا ششم، دبیران و هنرآموزان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای موظفند در تاریخ ۱۸ فروردین به شبکه شاد متصل شوند که البته کلاس‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش از ۱۹ فروردین آغاز به کار می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان اضافه کرد: دانش‌آموزان بدون پیام رسان نیز از طریق سامانه shad.medu.ir می‌توانند وارد کلاس‌های مدرسه خود شوند.

جهان آرای خاطرنشان کرد: ضروری است مدیران، سوابق تدریس و محتواهای بارگذاری شده را تا پایان شهریور ذخیره و نگهداری کنند. حضور دانش‌آموزان در طول ساعت برگزاری کلاس‌های درس ضروری است و ترک کلاس بدون اجازه قبلی، غیبت محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: