کد خبر: ۵۰۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از ساخت و بهره برداری دستگاه‌ ونتیلاتور مراقبت ویژه به عنوان مهمترین تجهیز مقابله با ویروس کرونا در انواع مختلف در داخل کشور و به همت شرکت‌های دانش ‌بنیان، خبر داد.

به گزارش آوای نشاط، سورنا ستاری در صفحه شخصی اینستاگرام خود از تولید مهمترین تجهیز مقابله با کرونا در یک شرکت ایرانی و تولید روزانه آن به ۳۰ عدد خبر داد.

دستگاه ونتیلاتور چند سالی بود که با واردات و ارائه خدمات پس از فروش به عنوان دستگاه مراقبت های ویژه و ماشین بیهوشی از کمپانی MEDEC در ایران خدماتی ارائه می کرد اما با تلاش متخصصان داخلی و توسط یک شرکت دانش بنیان "ایران ساخت" این دستگاه با بومی سازی دانش در کشور به تولید انبوه رسیده و اکنون ستاری در بازدیدی که از این شرکت دانش بنیان داشته، عنوان کرده است که «روزانه ۳۰ دستگاه ونتیلاتور تولید و برای استفاده به بیمارستان ها و مراکز درمانی ارسال می شود.»

افزایش چندبرابری ظرفیت، به زودی

ستاری در این خصوص افزوده است: این تعداد دستگاه ونتیلاتور توسط یک شرکت دانش بنیان ایرانی به نام «شرکت احیاء درمان پیشرفت» به عنوان نخستین تولید کننده ونتیلاتور مراقبت های ویژه و دستگاه ماشین های بیهوشی در ایران انجام شده است و قابل توجه آنکه، به زودی این ظرفیت چند برابر می شود.

در بازدیدی که معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در آبان ماه ۹۷ از کارخانه احیا درمان پیشرفته در شهرک صنعتی توس مشهد داشت، از نزدیک در جریان فعالیت ها و فضای سایت و خطوط تولید دستگاه های تنفسی و تصویربرداری کارخانه و آخرین دستاوردهای صنعتی سازی واحد R&D در بومی سازی دستگاه سی تی اسکن قرار گرفت، ستاری ضمن تجلیل از فعالیت های در حال انجام این شرکت، ابرازامیدواری کرده بود که ادامه این مسیر می تواند منجر به ایجاد چشم اندازهای جدید در حوزه پیشرفت تجهیزات پزشکی کشور و نیز درعرصه توسعه فناوری شود.

این شرکت ضمن دریافت تاییدیه از مراجع داخلی و همچنین با حمایت های همه جانبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص کیفیت مطلوب و مناسب اقدام به تولید این دستگاه کرد. شرکت احیا درمان پیشرفته با دارا بودن سابقه ۱۳ ساله در زمینه تولید تجهیزات پزشکی و آشنایی با چالش های موثر در زمینه تولید، فروش، ارائه خدمات پس از فروش و نیز صادرات گام بعدی خود را در مسیر تولید دستگاه CT Scan برداشته و با بهره گیری از دانش فنی مناسب و متخصصین مجرب خود و همچنین سابقه ای خوش نام در زمینه ارائه خدمات پس از فروش دستگاه های CT Scan، اقدام به انتقال تکنولوژی تولید این دستگاه از کمپانی Neusoft کرده و موفق به دریافت پروانه مونتاژ این محصول در ایران شده است.

ادامه تکمیل زیست بوم اقتصاد دانش بنیان در کشور

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری طی چند سال گذشته، بر موضوع شکل گیری اکوسیستم اقتصاد دانش بنیان در کشور تاکید فراوان کرده و برای تحقق آن، تلاش های بسیاری کرده است. اینک در شرایط ویژه کشور، این اکوسیستم که در حال تکمیل شدن است، نقشی تاثیرگذار به دست آورده است. ستاری در این زمینه، بیان کرده است: «وقتی اکوسیستم شرکت‌های خصوصی توانمند دانش ‌بنیان در داخل کشور وجود داشته باشد، این شرکت‌ها در مدت زمان کوتاهی می‌توانند مشکلات کشور را در هر زمینه‌ای مرتفع کنند و با این اتفاق به هر میزان لازم داشته باشیم می‌توانیم دستگاه‌ها مراقبت های ویژه و ماشین بیهوشی را تولید کنیم. تا به زودی مشکلات کشور در زمینه تامین دستگاه مراقبت ویژه به پایان برسد.

انتهای پیام/

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: