کد خبر: ۵۰۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
روحانی:
رئیس‌جمهور گفت: مردم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا این روزهای سخت را پشت سر بگذاریم.

به گزارش آوای نشاط، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز پس از جلسه هیأت دولت در ارتباط ویدئو کنفرانسی با استان‌های کرمانشاه، فارس، لرستان و بوشهر ضمن گفتگو با استانداران این استان‌ها در جریان آخرین وضعیت مقابله با ویروس کرونا و درمان بیماران و همچنین وقوع سیل در این استان‌ها قرار گرفت.

روحانی همچنین با مدیر و کارکنان یک کارخانه تولید الکل طبی در استان لرستان، درباره میزان تولید و نقش مهم این واحد تولیدی در بهداشت فردی و محیطی گفتگو.کرد

استاندار فارس به عنوان اولین ارتباط ویدئو کنفرانسی با رئیس جمهور  از وضعیت ویروس کرونا در این استان و همچنین اقدامات انجام شده برای مقابله با شیوع این ویروس و درمان بیماران گزارش داد

عنایت الله رحیمی با بیان اینکه روند بیماری در این استان با شیب ملایم  رو به کاهش است در پاسخ به سوال رئیس جمهور در مورد وضعیت تخت‌های بستری و آی‌سی‌یو در استان فارس گفت: تا امروز 30 درصد تخت‌های بیمارستانی در اختیار بیماران کرونایی بوده است.

روحانی در گفتگو با استاندار فارس از وضعیت مسافران نوروزی این استان و همکاری مردم با طرح فاصله‌گذاری اجتماعی سوال کرد که وی در پاسخ گفت: امسال ما با همکاری خوب مردم شاهد کاهش 80 درصدی  مسافرت به این استان بودیم

استاندار فارس خاطر نشان کرد: وضعیت سفر به این استان به گونه‌ای بوده که ما حتی یک نفر نیز در مراکز اقامتی پذیرش نداشتیم و این نشان‌دهنده همکاری خوب مردم با درخواست برای در خانه ماندن و سفر نکردن بوده است.

رحیمی در پاسخ به سوال رئیس جمهور در خصوص وضعیت تأمین مواد غذایی مورد نیاز مردم تأکید کرد که خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده، هیچ مشکلی در این زمینه در استان وجود ندارد و انبار کالاهای ضروری و مورد نیاز مردم ذخیره کافی دارد.

**سوال روحانی از استاندار فارس درباره سیل

روحانی همچنین در مورد جاری شدن سیل اخیر در استان فارس نیز از استاندار این استان سوال کرد که استاندار با ارایه گزارشی، خاطرنشان کرد: متأسفانه بر اثر وقوع سیل اخیر در استان 7 نفر جان خود را از دست دادند که این افراد یک روز قبل از بارندگی برغم هشدارها کوهنوردی  کرده و بر اثر بارش شدید باران و جاری شدن سیل  در داخل دره دچار مشکل شده و جان خود را از دست دادند.

به گفته استاندار فارس، بر اثر این سیل  612 میلیارد تومان به بخش کشاورزی و زیربنایی استان زیان وارد شده است.

رحیمی همچنین هجوم ملخ‌ها به مزارع و اراضی استان را یکی دیگر از مشکلات این استان برشمرد  و گفت  این آفت 207 هزار هکتار از اراضی استان را تحت تأثیر قرار داده است.

رئیس جمهور گفت: امروز در جلسه دولت تصویب و به وزارت کشاورزی ابلاغ کردیم که کسب و کارهای مربوط به دفع آفات شامل تهیه و توزیع سموم به فعالیت خود در این شرایط و اجرای طرح فاصله‌گذاری ادامه دهند و فعال باشند تا کشاورزان در این زمینه برای تولید محصولات خود با مشکلی مواجه نشوند.

**امکانات و اعتبارات برای مقابله با سیل و مبارزه با آفات و ملخ تأمین خواهد شد

رئیس جمهور تأکید کرد: امکانات مورد نیاز و اعتبارات لازم برای مقابله با سیل و همچنین مبارزه با آفات و ملخ در استان تأمین خواهد شد.

 روحانی در دومین ارتباط ویدئو کنفرانسی خود با مرکز جامع سلامت امام خمینی(ره) در کرمانشاه آخرین تحولات در زمینه مهار بیماری کرونا در این استان و اقدامات انجام شده برای درمان بیماران را جویا شد

رضاوند رئیس مرکز جامع سلامت گزارشی از اجرای طرح غربالگری در این مرکز ارایه کرد و گفت: علاوه بر این مرکز 20 مرکز درمانی در این استان به صورت 16 ساعته در زمینه غربالگری سلامت فعالیت می‌کنند و بیماران شناسایی شده از سوی مراکز به بیمارستان‌ها به منظور بستری و درمان معرفی می‌شوند.

مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز گزارش جامعی از  شیوع  ویروس کرونا و وضعیت بیمارستان‌های استان کرمانشاه ارایه کرد و گفت: تا امروز 1150 مورد بستری داشته‌ایم که 985 نفر ترخیص شدند و 135 مورد در حال حاضر بستری هستند.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه نیز در این ارتباط ویدئو کنفرانسی با قدردانی از دولت به خاطر اجرای طرح تحول سلامت، تأکید کرد: طرح مهم و ارزشمند سلامت امروز کارایی خود را در بحران ویروس کرونا نشان داد و در واقع می‌توان گفت طرح تحول سلامت که تحولی بنیادین در وضعیت بهداشت و درمان کشور ایجاد کرده است، ضربه گیر موثری در مقابل کرونا بود که بخاطر اجرای آن از دولت تدبیر و امید قدردانی می‌کنیم.

**کاهش 80 درصدی ورود مسافران نوروزی به کرمانشاه

استاندار کرمانشاه نیز در پاسخ به سوال رئیس جمهور در خصوص وضعیت مسافران نوروزی امسال این استان، از کاهش 80 درصدی ورود مسافران به کرمانشاه و همکاری مردم برای اجتناب از سفر و در خانه ماندن خبر داد و گفت:‌ خوشبختانه مردم همکاری خوبی داشتند و کاهش سفرها در کاهش ابتلا به ویروس کرونا مؤثر بوده است.

روحانی همچنین از استاندار کرمانشاه در باره اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی  و نحوه همکاری مردم با این طرح  پرسید که بازوند تأکید کرد مطمئنا اجرای این طرح با استقبال و همکاری خوب مردم استان کرمانشاه  مواجه شده و تعداد جریمه و توقیف خودروهای متخلف در این استان بسیار محدود بوده است.

رئیس جمهور نیز اظهار امیدواری کرد با همکاری و رعایت بیشتر  مردم این روزهای سخت را پشت سر بگذاریم.

روحانی همچنین در گفتگو با استاندار کرمانشاه بر ادامه تلاش مدیران  برای تکمیل و به بهره‌برداری رساندن طرح‌های گرمسیری در این استان تأکید کرد و گفت: به وزیران نیرو و کشاورزی برای تکمیل و پایان دادن طرح‌های گرمسیری در استان‌هایی که شامل این طرح هستند از جمله استان کرمانشاه تأکید شده است.

شرکت تعاونی شهید رسولی واحد تولیدکننده الکل طبی در استان لرستان سومین ارتباط ویدئو کنفرانسی روحانی بود که در این ارتباط مدیر عامل این کارخانه گزارشی از فعالیت آن برای تولید الکل مورد نیاز کشور ارایه کرد.

نصر آزادانی مدیر عامل کارخانه تولید الکل گفت : قبل از بحران کرونا این واحد تولیدی با نیمی از ظرفیت خود فعالیت می‌کرد اما از ماه گذشته با انجام سه نوبت کاری ظرفیت تولید را به روزانه 8 هزار لیتر الکل 90 درصد رسانده است که یکصد شرکت تولید محصولات ضدعفونی از آن برای تولید محصولات خود استفاده می‌کنند.

**تلاش برای عدم افزایش قیمت‌ها

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز محصول تولیدی شما  برای بهداشت و حفاظت از سلامت مردم بسیار مورد نیاز است، پرسید  با این وجود  آیا شما قیمت کالای تولیدی خود را افزایش نداده‌اید که مدیر کارخانه در پاسخ تأکید کرد: به هیچ عنوان قیمت محصول خود را افزایش نداده‌ایم و حتی‌الامکان تلاش می‌کنیم که محصول را زیر قیمت تمام شده ارایه دهیم.

روحانی همچنین در گفتگو با یکی از کارکنان این واحد تولیدی با تأکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی کارکنان این کارخانه افزود  سلامتی و فعالیت ایمن کارگران عزیز  در واحدهای تولیدی  بسیار مهم است  تا از این سختی عبور کنیم.

رئیس جمهور در گفتگو با سید موسی خادمی استاندار لرستان که در این واحد تولیدی حضور داشت در جریان آخرین وضعیت مقابله با انتشار ویروس کرونا و اقدامات انجام شده برای درمان بیماران قرار گرفت.

استاندار لرستان در خصوص وضعیت مسافران نوروزی این استان و همچنین همکاری مردم در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی‌، گفت: با همکاری مردم در اجتناب از سفر حدود 80 درصد کاهش تردد در استان را داشته‌ایم و در مورد طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیز شاهد استقبال خوب مردم هستیم.

روحانی همچنین در گفتگو با استاندار لرستان از وضعیت ناشی از جاری شدن سیل در این استان سوال کرد که خادمی در پاسخ گفت: ششم و هفتم اسفندماه بارش‌های شدیدی در استان داشتیم، اما به دلیل اقدامات انجام شده بعد از سیل سال گذشته و لایروبی رودخانه‌ها از جمله در شهر پل‌دختر، خوشبختانه این بارش‌های بالا که تا 200 میلیمتر رسید، هیچ خسارتی به همراه نداشت.

رئیس جمهور همچنین با نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز گفتگو و از وی  در باره وضع کنونی مقابله با کرونا سوالاتی مطرح کرد، رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت  روزهای  28 و 29 اسفند اوج بیماری در استان ما بود اما ما از روز اول سعی کردیم با انجام اقدامات پیشگیرانه ویروس را مهار کنیم.

نیک بخت  همکاری مردم استان از نظر اجرای دستورالعمل های بهداشتی را بسیار خوب توصیف کرد و در پاسخ به سوال رئیس جمهور در خصوص وضعیت بیمارستان‌ها و کادر درمانی استان از نظر تجهیزات، تخت و دارو، گفت: خوشبختانه مشکل خاصی نداریم، اما از دولت محترم تقاضای کمک برای افزایش تخت‌های آی‌سی‌یو در لرستان را داریم.

روحانی با آرزوی موفقیت برای کادر درمان استان که فداکارانه برای درمان بیماران و مقابله با ویروس کرونا تلاش می‌کنند، برای مردم لرستان سالی توأم با موفقیت آرزو کرد.

استاندار و رئیس شبکه بهداشت استان بوشهر در چهارمین ارتباط ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور در روز یکشنبه از چگونگی روند مقابله با بیماری کرونا و همچنین سیل در این استان و اقدامات انجام شده گزارش دادند

عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در ابتدای ارایه گزارش خود از وضعیت استان با بیان اینکه تخت‌های بیمارستانی در استان در دولت تدبیر و امید 2 برابر شده، استفاده از فناوری ویدئو کنفرانس و برقراری ارتباط مستقیم رئیس جمهور و وزرا با استان‌ها را از جمله دستاوردهای ارزنده و. بسیار مفید و. کارساز توصیف کرد.

رئیس جمهور در این خصوص خاطر نشان کرد: بخشی از مدیریت کشور باید به ناچار الکترونیکی شود که بتوانیم با استفاده از آن، در وقت صرفه‌جویی کنیم.

** در تمام جلسات ستاد کرونا، استانداران به صورت ویدئو کنفرانس حضور دارند

روحانی تأکید کرد: در تمام جلسات ستاد ملی کرونا در تهران، استانداران سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس حضور دارند و تصمیم داریم بعد از این برخی از جلسات دولت را نیز به همین شکل برگزار کنیم تا پیام‌های مدیریتی مستقیم و سریع‌تر به گوش مدیران در سراسر کشور برسد.

در ادامه رئیس جمهور از استاندار بوشهر در خصوص وضعیت مسافران نوروزی و همچنین اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی سوال کرد که وی در پاسخ گفت: خوشبختانه با همکاری خوب مردم با کاهش چشم‌گیر ورود مسافر به استان مواجه بوده‌ایم سال گذشته ما اقامت  10 میلیون  مسافر را در استان داشتیم، اما امسال این رقم کاهش چشمگیری داشته است.

گراوند تأکید کرد: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیز با استقبال و همکاری خوب مردم مواجه شده و ورودی‌ها به استان کاهش چشمگیری داشته است.

استاندار بوشهر در خصوص بیماری کرونا در این استان نیز گفت: بوشهر در بین استان‌های کشور کمترین مبتلا را دارد در حال حاضر 48 بستری و تاکنون 6 نفر فوتی داشته‌ایم.

استاندار بوشهر در پاسخ به سوال روحانی در خصوص روز اوج بیماری در استان بوشهر، گفت: اوج ابتلا به بیماری کرونا در استان ابتدای اسفند با تعداد 10 نفر بود.

رئیس جمهور همچنین در این ارتباط ویدئو کنفرانسی با کشمیری رئیس شبکه بهداشت و درمان استان بوشهر، با قدردانی از تلاش کادر درمانی استان در مورد ابتلای کادر درمانی استان به ویروس کرونا سوال کرد که وی در پاسخ گفت: 4 نفر از پزشکان و پرستاران استان بوشهر به کرونا مبتلا شدند که خوشبختانه بهبود یافتند. کشمیری تأکید کرد ما آخرین استان کشور بودیم که مورد مثبت کرونا در آن یافت شد و کمترین تعداد فوتی بخاطر کرونا را داشته‌ایم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان استان بوشهر از رئیس جمهور برای ساخت یک بیمارستان 110 تختخوابی در عسلویه تقاضای کمک کرد که رئیس جمهور در پاسخ گفت: ساخت یک بیمارستان خوب در عسلویه را پیگیری خواهیم کرد.

روحانی همچنین از استاندار بوشهر در خصوص وضعیت سیل در استان سوال کرد که وی در پاسخ گفت: یکشنبه گذشته شاهد سیل بودیم 160 هکتار از باغات در شهرستان جم خسارت دید و در شهرستان کنگان نیز شاهد خساراتی بودیم و یک نفر کشته شد.

گراوند مجموع خسارات سیل اخیر در بوشهر را 65 میلیارد تومان در حوزه کشاورزی و زیرساخت‌های شهری عنوان کرد و گفت: کمک به خانوارهای درگیر در سیل انجام شده است.

رئیس جمهور در پایان برای همه کسانی که در زمینه درمان بیماران و همچنین جبران خسارات سیل و تولید در استان تلاش می‌کنند، قدردانی و برای مردم استان آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس
برچسب ها: آوای نشاط ، روحانی ، کرونا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: