کد خبر: ۵۰۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه سامانه بارشی روزهای یکشنبه (۱۰ فروردین ماه) و دوشنبه (۱۱ فروردین ماه) تداوم دارد، ‌گفت: روز سه‌شنبه (۱۲ فروردین ماه) این سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

به گزارش آوای نشاط، صادق ضیاییان اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز (۹ فروردین ماه) در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی و بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق کشور بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی‌ می‌شود.

وی در ادامه ضمن بیان اینکه روزهای یکشنبه (۱۰ فروردین ماه) و دوشنبه (۱۱ فروردین ماه) تقریبا در غالب مناطق کشور این وضعیت تداوم دارد، گفت: شدت بارش در روز شنبه در استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شمال شرق خوزستان، برخی نقاط فارس، جنوب یزد و نواحی مرکزی کرمان پیش بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان، همچنین شدت بارش‌ها در روز یکشنبه (۱۰ فروردین) در استان‌های لرستان، نیمه شرقی خوزستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری،‌ کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، برخی نقاط استان‌های فارس، یزد و خراسان رضوی و نیمه غربی کرمان و روز دوشنبه (۱۱ فروردین ماه) در نیمه جنوبی کرمان و برخی نقاط سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه روز سه‌شنبه‌ (۱۲ فروردین ماه) تمرکز بارش‌ها در شمال شرق و دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی است، اظهار کرد: اواخر این روز سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

ضیاییان همچنین خاطرنشان کرد: بارش در این مدت در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی به‌صورت برف خواهد بود. همچنین در روزهای شنبه (۹ فروردین) و یکشنبه (۱۱ فروردین) خلیج فارس و در روز دوشنبه دریای عمان مواج است.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه نیز در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و دامنه‌های البرز غربی و مرکزی بارش پراکنده خواهیم داشت.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۰ فروردین ماه) ابری و همراه با بارش باران و رگبار و رعدوبرق گاهی افزایش باد با حداکثر دمای ۱۴ و حداقل دمای ۹ درجه سانتی‌گراد و روز دوشنبه (۱۱ فروردین ماه) ابری و مه رقیق گاهی بارش باران و به‌تدریج افزایش باد و کاهش ابر با حداکثر ۱۵ و حداقل دمای ۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: