کد خبر: ۵۰۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
روند شیوع کرونا ویروس جدید در آمریکا سرعت بیشتری به خود گرفته به طوریکه بیش از ۱۰۰ مورد مرگ و میر و بیش از ۷۰۰۰ ابتلا در کمتر از ۱۲ ساعت ثبت شده است. در همین حال آمار ابتلا در میان نظامیان این کشور نیز روند صعودی داشته است.

به گزارش آوای نشاط، وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) روز سه‌شنبه گزارش داد، تعداد مبتلایان به ویروس کرونای جدید (کووید ۱۹) در بین ارتش و خانواده‌هایشان به ۳۲۱ تن رسیده است.

این وزارتخانه افزود: تعداد مبتلایان به ویروس شامل ۱۷۴ نظامی، ۵۹ کارمند غیرنظامی، ۶۱ خانواده عناصر ارتش و ۲۷ بازنشسته این وزارتخانه است.

پنتاگون همچنین به مرگ یکی از بازنشسته‌گان ارتش در شنبه شب در پی ابتلا به کرونا اشاره کرده است.

فاکس نیوز نیز به نقل از مسؤولان پنتاگون گزارش داد، از ۱۷۴ مبتلا ۵۷ تن نظامی عضو نیروی دریایی هستند.

به گزارش این شبکه، سه نیروی دریایی آمریکا در عرشه ناو هواپیمابر "تئودور روزولت" در دریای فیلیپین به این ویروس مبتلا شده‌اند و در قرنطینه به سر می‌برند.

 

فاکس نیوز در گزارش خود اشاره می‌کند، این برای اولین بار است که ویروس در یک کشتی جنگی آمریکا در وسط دریا شیوع یافته است.

حدود ۵۰۰۰ نیروی دریایی آمریکا در عرشه این ناو هواپیمابر هستند.

این در حالی است که براساس اعلام دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا، ۱۸۰ مورد مرگ ناشی از ویروس کرونا و در حدود ۷۳۰۰ مورد ابتلای جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در این کشور ثبت شده است.

به این ترتیب مجموع آمار قربانیان ویروس در این کشور به ۷۸۰ تن و تعداد ابتلاها به ۵۳ هزار و ۷۴۰ تن می‌رسد.

براساس جدیدترین آمارهای منتشر شده از سوی خبرگزاری‌های جهان در صبح امروز (چهارشنبه) تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در جهان از ۱۸ هزار و ۸۰۰ تن فراتر رفته در حالیکه بیش از ۴۲۰ هزار تن نیز مبتلا شده‌اند.

تعداد بهبودیافته‌گان از ویروس کرونا هم به ۱۰۸ هزار تن در سراسر جهان می‌رسد.

انتهای پیام/

 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: