کد خبر: ۵۰۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹
مقامات بهداشتی چین اعلام کردند در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد جدیدی از ابتلا به کرونا در داخل چین ثبت نشده است اما ۴۷ مورد جدید وارداتی ابتلا به این ویروس که از کشورهای دیگر به چین سفر کرده اند شناسایی شده اند.

به گزارش آوای نشاط، کمیسیون ملی بهداشت چین روز چهارشنبه اعلام کرد در شبانه روز گذشته همچنین چهار نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور جان خود را از دست داده اند که سه نفر آنها در استان هوبی کانون اولیه شیوع ویروس کرونا بوده است.

در این گزارش آمده است سه هزار و ۸۲۸ تن نیز در ووهان شرایط مناسبی ندارند و یک هزار و ۳۶۸ تن آنها هم در شرایط وخیمی قرار دارند.

گزارش می افزاید شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در چین تا کنون به ۸۱ هزار و ۲۱۸ تن و شمار افراد فوت شده هم به سه هزار و ۲۸۱ مورد رسیده است.

همزمان اعلام شد با ترخیص ۴۹۱ تن از بیمارستان ها در شبانه روز گذشته شمار کل بهبود یافتگان بیماری کرونا در این کشور به ۷۳ هزار و ۶۵۰ نفر رسیده است.

بر اساس اعلام کمیسیون ملی بهداشت چین در مناطق هنگ کنگ، تایوان و ماکائو نیز تا کنون ۸۷۰ نفر مبتلا و ۱۶ نفر نیز فوت شده اند همچنین در این سه منطقه ۱۴۱ تن درمان شده اند.

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا لحظه مخابره این خبر در سراسر جهان به حدود ۴۲۳ هزار نفر رسیده است حدود ۱۹ هزار تن هم فوت شده و حدود ۱۰۹ هزار نفر هم بهبود یافته اند.

انتهای پیام/

 

منبع: ایرنا
برچسب ها: آوای نشاط ، چین ، کرونا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: