کد خبر: ۴۹۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
نمکی:
وزیر بهداشت با بیان اینکه از امروز به بعد با توجه به آزمایش‌های انجام‌شده سیر صعودی ابتلا به بیماری را خواهیم داشت، گفت: این موضوع به این معنا نیست که شرایط کشور بدتر شود.

به گزارش آوای نشاط، سعید نمکی وزیر بهداشت در تشریح آخرین اقدامات ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار داشت: طی روزهای گذشته با اقدامات انجام شده ۳۸ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از هموطنان غربالگری شده‌اند که از این تعداد ۵۴۷ هزار نفر دارای علائم ابتلا به کرونا بودند.

وی افزود: از این تعداد ۷۴ هزار نفر به مراکز بهداشتی و درمانی ارجاع داده شدند و هشت هزار نفر نیز برای درمان به بیمارستان منتقل شدند که از این تعداد سه هزار نفر واجد شرایط بستری یا درمان تشخیص داده شده اند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه از امروز به بعد با توجه به آزمایش‌های انجام شده سیر صعودی ابتلا به بیماری را خواهیم داشت گفت: این موضوع به این معنی نیست که شرایط کشور بدتر شده است بلکه ما نسبت به روزهای گذشته شرایط را بهتر می بینیم به دلیل اینکه تعداد مرگ و میرها نسبت به ابتلا کمتر شده است.

نمکی خاطرنشان کرد: تشخیص زودهنگام افراد مبتلا زنجیره انتقال را کاهش خواهد داد و ما تلاش می‌کنیم افراد مشکوک را قرنطینه کنیم در واقع ما به شکل فعال به دنبال مردم رفته و بیماریابی از این پس افزایش پیدا می‌کند.

وزیر بهداشت گفت: با توجه به افزایش بیماریابی آمار ابتلاها با شیب ملایم افزایش پیدا خواهد کرد لذا ما همواره ماندن در منزل را توصیه می‌کنیم.

نمکی ادامه داد: در استان گلستان در حال حاضر ۲۰۰ تخت خالی درمانی وجود دارد و ۴۰ درصد تخت‌های بیمارستان های استان گیلان نیز خالی شده است.

وی با بیان اینکه طرح فاصله گذاری اجتماعی آماده شده است از شیوه های جدی تر برای برخورد و پیشگیری با بیماری کرونا خبرداد و گفت: از این پس برخورد با تجمعات به صورت انقباضی تر پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: آوای نشاط ، نمکی ، کرونا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: