کد خبر: ۴۹۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱
رییس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: شمار فوتیهای ناشی از مصرف الکل دست ساز در تربت جام طی چند روز گذشته به ۱۳ تن رسید.

به گزارش آوای نشاط، رییس دانشکده علوم پزشکی تربت جام روز دوشنبه با بیان این مطلب گفت: تعداد مسمومیت افراد استفاده کننده از این مایعات دست ساز هم در این شهرستان به ۱۴۹ نفر رسیده است.

محمد افکار افزود: از این تعداد فوتی برخی در بیمارستان سجادیه تربت جام و تعدادی هم در مراکز درمانی شهر مشهد فوت کرده اند.

وی اظهار داشت: تعدادی از این افراد مسموم شده هم به صورت سرپایی مداوا شده و هم اکنون ۲۹ نفر در بیمارستان سجادیه شهر تربت جام و مراکز درمانی مشهد بستری هستند که وضعیت برخی از آنها وخیم است.

رییس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: در حال حاضر برخی از مردم به دلیل ناآگاهی با هدف پیشگیری از ابتلای به کرونا مبادرت به مصرف خوراکی الکل می کنند در حالی که این اقدام هیچ تاثیری در پیشگیری و درمان کرونا ندارد.

افکار، نابینایی، از کار افتادن کلیه و خطر مرگ را از جمله تبعات و عوارض جدی مصرف الکل برشمرد.
دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام یکی از ۶ دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی مستقر در استان خراسان رضوی است که با زیر پوشش داشتن ۳۰۰ هزار نفر جمعیت، خدمات رسانی به مردم شهرستان‌های تایباد، باخرز، صالح‌آباد و تربت‌جام را بر عهده دارد.

انتهای پیام/
 
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: