کد خبر: ۴۹۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
وزارت بهداشت غزه اعلام کرد، دو نفر که از سفر به پاکستان بازگشته‌اند مبتلا به ویروس کرونا هستند و اکنون در قرنطینه قرار دارند.

به گزارش آوای نشاط، وزارت بهداشت غزه شنبه شب (دیشب) از ورود ویروس کرونا به این منطقه و ابتلای دو نفر خبر داد.

بر اساس گزارش وبگاه «عربی ۴۸»، «یوسف ابوالریش» قائم مقام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: این دو نفر از سفر پاکستان در پنجشنبه گذشته بازگشته‌اند، در رفح در قرنطینه هستند و وارد نوار غزه نشده‌اند.

وی در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد، در داخل نوار غزه هنوز ابتلای فردی به این ویروس به جز دو نفر ذکر شده که از پاکستان بازگشته‌اند، ثبت نشده است.

ابوالریش در ادامه بر رعایت دستورات وزارت داخلی غزه وابسته به حماس پیرامون بستن سالن‌ها، رستورانها، قهوه‌خانه‌ها و عدم برگزاری نماز جمعه و برپایی بازارهای هفتگی تأکید کرد.

نوار غزه با مساحت تنها ۳۶۰ کیلومتر مربع نزدیک به ۲ میلیون نفر را در خود جای داده است و از تراکم جمعیتی بالایی برخوردار است؛ موضوعی که ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد.

وزارت بهداشت فلسطین در رام‌‌الله نیز از ابتلای ۵۳ نفر به کرونا در کرانه باختری خبر داد وافزود، این آمار رو به افزایش است.

وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان با صادر کردن بیانیه‌ای از سازمان‌‎های بین‌المللی درخواست کرد، نیازهای بهداشتی نوار غزه برای مقابله با کرونا را فراهم کنند.

رژیم صهیونیستی هم اعلام کرده، گذرگاه‌های کرانه باختری و نوار غزه از صبح امروز(یکشنبه) تا اطلاع ثانوی برای جلوگیری از  شیوع کرونا بسته هستند.

در این بیانیه آمده است: از سازمان‌های انسانی و کمک‌رسانی بین‌المللی درخواست می‌کنیم نیازهای فوری و فوق‌العاده مانند دستگاه‌های تنفس، مراقبتهای ویژه، دارو، تجهیزات پزشکی و ملزومات پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا در غزه را فراهم کنند.

شیوع کرونا در جهان باعث شده بسیاری از کشورهای مرزهای خود را ببندند، سفرهای هوایی را تعلیق کنند و فعلا بسیاری از فعالیت‌ها مانند نماز جمعه و جماعت را برگزار نکنند.

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: