کد خبر: ۴۹۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶
بیمارستان مسیح کرمانشاه، به دلایلی از فهرست آثار ملی ایران خارج شده و مالک آن درصدد تغییر کاربری آن بود که با مخالفت کمیسیون ماده پنج این امر محقق نشد؛ حالا این بنای تاریخی شب گذشته در آتش سوخت!

به گزارش آوای نشاط، بیمارستان مسیح (دکتر مرادیان) یکی از آثار ثبت شده مربوط به اواخر دوره قاجار در سه‌راه شریعتی شهر کرمانشاه واقع شده‌ که دومین بیمارستان قدیمی ایران محسوب می‌شود.

این اثر در تاریخ 10 خرداد 1382 با شمارهٔ ثبت 9144 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید که به دلایلی، با رای دیوان عدالت اداری از این فهرست خارج و مالک آن در صدد تغییر کاربری آن برآمد که با پیگیری مسؤولان استانی و با رایزنی‌های گسترده‌ای که با وزارت بهداشت و میراث فرهنگی صورت گرفت، بالاخره با مخالفت کمیسیون ماده پنج این امر محقق نشد.

متاسفانه شب گذشته، در شب چهارشنبه‌سوری این ساختمان آتش گرفت و بخشی از آن تخریب شد، که به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه، با نگاهی به پیشینه این ساختمان (اختلاف مالک و میراث در راستای تغییر کاربری) شبه عمدی بودن این اقدام‌ تقویت می‌شود.

امید قادری ادامه داد: عده‌ای با استفاده از فرصت چهارشنبه‌سوری احتمالا دست به آتش زدن این بیمارستان تاریخی زده‌اند. 

وی با بیان اینکه هیچگاه اجازه تغییر کاربری این بنای تاریحی را نمی‌دهیم، افزود: از طریق مجاری قانونی ان‌شاءالله عاملان این فاجعه را دستگیر کرده و به صورت جدی پیگیر این موضوع خواهیم شد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: