کد خبر: ۴۹۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۵
‏«زو ژنگ» کارگردان و بازیگر مشهور چین، ۲ میلیون دلار برای کمک به مردم ایران در مقابله با ‎کرونا اهدا کرد.

به گزارش آوای نشاط، «چانگ هوا» سفیر جمهوری خلق چین در تهران در حساب توئیتری خود از کمک ۲ میلیون دلاری کارگردان چینی به ایران برای مبارزه با ویروس کرونا خبر داد. 

 

 

‏«زو ژنگ» کارگردان و بازیگر مشهور چین، ۱۵میلیون یوان (معادل ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار) برای کمک به مردم ایران در مقابله با ‎کرونا اهدا کرد که ۵۰۰ دستگاه اکسیژن‌سنج خون (Pulse Oximeter)، ۲۵ دستگاه‌ اکسیژن ساز و یک دستگاه CPR را هم شامل می‌شود. 

 

 

این کمک‌ها با پرواز باری هواپیمایی ماهان از چین به ایران ارسال می‌شود. بنیاد خیریه آفتاب جدید پکن که از حدود دو هفته قبل در حال جمع‌آوری و ارسال کمک‌های مردم این کشور آسیایی به ایرانیان است، در انتقال کمک‌ها به ایران فعالیت می‌کند.

 

 

‌ژنگ، بازیگر و کارگردان ​فیلمهای «گمشده در تایلند»، «گمشده در هنگ کنگ» و «گمشده در روسیه» است.

نخستین فیلم این کارگردان یعنی «گمشده در تایلند» که در سال ۲۰۱۲ روی پرده رفت، در مدت کوتاهی توانست یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یوان در گیشه بفروشد. 

 

 

پیش از این یک میلیون ماسک از سوی «جک ما» بنیانگذار شرکت چینی «علی بابا» به ایران اهدا شده بود. 

همچنین شرکت «Trip» صد هزار ماسک به ایران اهدا کرد.

تاکنون ۹ محموله کمک چینی‌ها شامل ماسک، داروهای سنتی، کیت های تشخیص کرونا، دستگاه‌های اکسیژن ساز، دستگاه تحلیل کیت و داروهای مبارزه با کرونا با هواپیمای باری ماهان از چین به ایران ارسال شده است. 

سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین هم با انتشار پیامی در حساب ویبو از کمک ۴ میلیون یوانی از سوی مردم چین به ایران برای مقابله با شیوع بیماری کرونا در ایران خبر داد و از یاری رسانان چینی تشکر کرد. 

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: