کد خبر: ۴۸۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
جانشین رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی از ارائه خدمات پزشکی سامانه سیار بیمارستان رضوی در قالب اردوی جهادی «سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» به بیماران شهرستان مهرستان استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش آوای نشاط، محمود ابراهیمی جانشین رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی بیان کرد: سامانه سیار بیمارستان رضوی به دستور تولیت آستان قدس رضوی برای خدمات‌رسانی به مناطق محروم و آسیب‌دیده در اولین مأموریت داخل کشور خود در قالب 4 دستگاه اتوبوس بیمارستانی مجهز به امکانات اتاق عمل، اتاق ویزیت و بستری، دندان‌پزشکی و آزمایشگاه و رادیولوژی در شهرستان مهرستان استان سیستان و بلوچستان مستقر شد.

وی گفت: جمعی از نیروهای خادمیار سلامت و افتخاری شامل فوق تخصص نوزادان، فوق تخصص گوش، حلق و بینی، پزشکان متخصص کلیه، داخلی و اطفال، دندان‌پزشکان، گروه جراحی، گروه بینایی‌سنجی، کارشناس ارشد تجهیزات پزشکی، کارشناسان مامایی، پرستاری، رادیولوژی، آزمایشگاه و... از مشهد و زاهدان در این اردوی جهادی پزشکی حضور دارند.

جانشین رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی ادامه داد: با اعزام نخستین تیم پزشکی به مهرستان، ارائه خدمات معاینه پزشکان متخصص سامانه از سه‌شنبه ششم اسفند سال جاری در این شهرستان آغاز شد و تا جمعه نهم اسفند ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: خدمات‌ رایگان گروه جراحی مشهدی این بیمارستان سیار نیز با حضور متخصص جراحی، کارشناسان اتاق عمل و بیهوشی و پرستاران اتاق عمل و بستری انجام می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه سامانه سیار بیمارستان رضوی روزانه حدود ۵۰۰ بیمار را پذیرش می‌کند، گفت: این بیماران با مشارکت جمعی از کارشناسان امداد و نجات سیستان و بلوچستان ابتدا بررسی و غربالگری می‌شوند و سپس خدمات متنوع پزشکی و دارویی رایگان به آنان ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات درمانی، بهداشتی و دارویی به مردم مناطق محروم و آسیب‌دیده سیل‌زده و زلزله‌زده کشور به همت بنیاد سلامت این آستان مقدس و با همکاری معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی و برخی از نهادهای نظامی و دولتی در ادوار مختلف در دستور کار سامانه سیار بیمارستان رضوی قرار دارد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: