کد خبر: ۴۸۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸
عملیات ارتش سوریه در جنوب ادلب و شمال غرب حماه ادامه یافت و نیروهای سوری موفق شدند یازده منطقه را از تروریست‌ها پس بگیرند.

به گزارش آوای نشاط، ارتش سوریه شامگاه چهارشنبه (روز گذشته) به عملیات خود علیه گروههای تروریستی به ویژه جبهه‌النصره در محورهای مختلف ارتفاعات «جبل الزاویه» در جنوب استان ادلب (شمال غرب سوریه) ادامه داد.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که نیروهای سوری در آغاز عملیات خود موفق شدند شهرک «کفر عوید» را آزاد کنند؛ این شهرک، دروازه جنوبی شهر «کنصفره» -یکی از مهمترین مقرهای جبهه النصره در جنوب ادلب- به شمار می‌رود.


موقعیت کفرعوید در جنوب غرب ادلب

خبرنگار اسپوتنیک با بیان اینکه احتمالا عملیات ارتش سوریه به سمت کنصفره ادامه نخواهد یافت، تأکید کرد، ارتش سوریه به سمت غرب به ویژه شهرک «الزقوم» حرکت خواهد کرد.

ارتش سوریه با این اقدام خود، از نظر آتشباری، باقی‌مانده تروریستها را در دهها روستا و شهرکی محاصره می‌کند که در جنوب مسیری حضور دارند که در حد فاصل معره النعمان و سهل الغاب واقع شده است.

با آزادسازی کفرعوید، عملیات ارتش سوریه به محور «جبل الاربعین» منتقل شد که از نظر جغرافیایی به ارتفاعات مهم جبل الزاویه متصل است.

یک منبع میدانی از لشکر 25 مأموریتهای ویژه ارتش سوریه گفت که نقشه نیروهای سوری این است که مقرهای تروریستها در ارتفاعات «شحشبو»، جبل الاربعین و جبل الزاویه را از یکدیگر جدا کنند که به تبع آن، راههای امدادرسانی فیما بین آنان نیز قطع می‌شود.

پس از کفرعوید، ارتش سوریه عملیات خود را در جبل الزاویه ادامه داد و توانست مناطق و ارتفاعات «کرسعا، حسانة، جبل البراغیتی، تل النبی طاهر، تل الشیخ طه، تل الدو، الفقیع و ترملا» را آزاد کنند.

این مناطق در حد فاصل جبل الزاویه و جبل شحشبو قرار دارد. در جریان این عملیات، دهها تروریست، کشته و زخمی شدند و افراد باقی مانده نیز به سمت شمال جبل الزاویه فرار کردند.

یک منبع در ارتش سوریه نیز گفت که عملیات نیروهای سوری در ارتفاعات الزاویه، الاربعین و شحشبو ادامه خواهد یافت؛ ارتفاعاتی که در حد فاصل جنوب ادلب و شمال غرب حماه واقع شده است.

دو شهرک در حماه آزاد شد

پس از جنوب ادلب، ارتش سوریه به شکل غافلگیر کننده‌ای، پیشروی خود را در محور تازه‌ای در منطقه سهل الغاب واقع در شمال غرب استان حماه، آغاز کردند.

خبرنگار اسپوتنیک گزارش داد که ارتش سوریه به سرعت شهرکهای «الحواش» و «الحویجة» را آزاد کرد. این عملیات از شهرک «الحویز» در شمال غرب حماه آغاز شد.

این در حالی است که ارتش سوریه در آستانه محاصره ارتفاعات شحشبو قرار دارد. تروریستهای حاضر در این محور نیز مجبور شدند از برخی روستاهای سهل الغاب در شمال غرب حماه فرار کنند و ارتش سوریه این فرصت را غنیمت شمرد و عملیات خود را از این منطقه آغاز کرد.

عملیات ارتش سوریه علیه تروریستها در استانهای ادلب و حلب از چهارم بهمن ماه گذشته مجددا آغاز شد و کما کان ادامه دارد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
برچسب ها: آوای نشاط ، ادلب ، سوریه ، حماه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: