کد خبر: ۴۸۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
موسوی:
سخنگوی وزارت خارجه گفت: مسدود شدن مرزها با ایران از سوی کشورهای همسایه در پی شیوع ویروس کرونا اقدامات پیشگیرانه موقت است.

به گزارش آوای نشاط، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز (دوشنبه) در گفتگویی درباره مسدود شدن مرزها با ایران در پی شیوع ویروس کرونا با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی وضعیت اضطراری برای مناطق مختلف جهان اعلام کرد، عنوان کرد: با توجه به این قضیه، طبیعی است اقداماتی که باید صورت بگیرد به صورت جمعی باید انجام شود.

وی افزود: موقعی که کشور ما آلوده نشده بود نگرانی‌هایی داشتیم و بعد از آن هم وقتی که ویروس وارد کشور ما شد، کشورهای همسایه ما نگرانی‌هایی داشتند و این قضیه طبیعی است، ولی این نباید مانع مراودات مردمی و یا حتی صادرات و واردات بین کشورها شود.

موسوی خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه از طریق سفارتخانه‌‌هایمان رایزنی‌هایی را با مقامات کشورهای همسایه شروع کرده‌ که  به آنها اطمینان دهند که هیچگونه موارد مشکوکی از مرزها عبور نخواهد کرد. از جمله بحث‌های گواهی صحت و سلامت و بحث کالاها مدنظر است که بتوانیم در این شرایط با کمک همدیگر و کشورهای منطقه، ضمن اینکه نگرانی همدیگر را رفع کنیم، مراودات را نیز به شکل مطلوبی ادامه دهیم.

*اقدامات پیشگیرانه موقتی

سخنگوی وزارت خارجه درباره مسدود شدن مرزها با ایران از سوی کشورهای همسایه مثل عراق و ... نیز عنوان کرد: خیلی بعید است که این کار مستمر باشد. اینها اقدامات پیشگیرانه موقتی است که کشورها اجرا کردند و ما هم در برخی موارد در بحث ویزاها به اتباع خارجی داریم فکر می‌کنیم که کاهش یابد و طبیعتا طرف‌های مقابل نیز همین گونه است.

موسوی افزود: امیدواریم با سرعت و جدیتی که در کار مبارزه با کرونا در کشور ما شروع شده به زودی شاهد روند معکوس ابتلا به این بیماری باشیم و بتوانیم خبر خوش را به مردم ایران و کشورهای همسایه بدهیم و اطمینان بدهیم که خطری متوجه آنها نخواهد شد.

گفتنی است در پی شیوع ویروس کرونا در ایران، برخی از کشورهای همسایه اقدام به مسدود کردن مرزهای مشترک خود با ایران کرده‌اند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: