کد خبر: ۴۸۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
مدیرکل هواشناسی گفت: در حال حاضر در بعضی از ایستگاه‌های جنوب شرقی استان بارش‌ها آغاز شده است . این سامانه بارشی بر خلاف سامانه بارشی فروردین رگبارهای کوتاه‌مدت قوی‌تری دارد اما به علت اینکه سطح آب رودخانه‌ها پایین است احتمالا خسارات کم‌تری بر جای خواهد گذاشت.

به گزارش اوای نشاط، جعفر مرادپور  امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار داشت:  سامانه بارشی قدرتمندی از  عصر امروز وارد آسمان استان می‌شود و بارندگی‌های آن تا بعداز ظهر چهارشنبه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه مناطق جنوب شرقی استان در خطر هستند، افزود: در حال حاضر در بعضی از ایستگاه‌های جنوب شرقی استان مانند تنگ فنی، بارش‌ها آغاز شده است.

مدیرکل هواشناسی لرستان بیان کرد: بر اساس پیش بینی‌ها، میانگین بارش‌ها برای استان130  تا 170 میلیمتر خواهد بود، اما در مناطقی مانند دورود، الیگودرز،شول آباد و سپیدشت این مقدار به 200 میلیمتر نیز خواهد رسید.

مرادپور با اشاره به اینکه سرعت وزش باد بر اثر این سامانه در بعضی از مناطق به 70 تا 90 کیلومتر خواهد رسید، تصریح کرد: این سامانه بارشی دو پیک بارندگی دارد که اولین  مورد آن از بامداد سه شنبه آغاز و تا ساعات ابتدایی صبح سه شنبه  ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: پیک دوم بارشی از بامداد چهارشنبه آغاز و تا ظهر چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی گفت: این سامانه بارشی بر خلاف سامانه بارشی فروردین ماه رگبارهای کوتاه مدت قوی تری دارد، اما به علت اینکه سطح آب رودخانه‌ها پایین است احتمالا خسارات کمتری بر جای خواهد گذاشت.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: آوای نشاط ، سیل ، لرستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: