کد خبر: ۴۸۱۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
با استقرار بیش از ۵۴ هزار شعبه اخذ رأی در سراسر کشور
رئیس ستاد انتخابات کشور از رقابت هفت هزار و ۱۵۷ نامزد برای ورود به مجلس یازدهم خبر داد.

به گزارش آوای نشاط، آقای جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه بیش از ۵۴ هزار شعبه اخذ رأی در سراسر کشور مستقر شده است، افزود: بعد از خروجی هیئت‌های نظارت و شورای نگهبان ۷ هزار ۱۵۷ نفر تایید صلاحیت شده اند که یک هزار و ۲۱ نفر از نامزد‌های انتخابات مدرک دکتری و بیش از پنج هزار نفر کارشناسی ارشد دارند.

وی همچنین با اشاره به اینکه در برخی از مناطق صعب‌العبور از بالگرد برای انتقال صندوق‌های رأی استفاده خواهیم کرد، گفت: برای شرکت در انتخابات علاوه بر شناسنامه، همراه داشتن شماره ملی ضروری است.

رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین گفت: گفت: میانگین مشارکت ۱۰ دوره انتخابات مجلس ۶۰ درصد است؛ امیدوارم در این دوره هم مشارکت به این میزان نزدیک باشد.

وی افزود: برآورد‌ها نشان می‌دهد که بیش از ۵۰ درصد مردم آماده انتخابات هستند.

آقای عرف با بیان اینکه در دوره مجلس دهم ۶۱ درصد مشارکت داشتیم، افزود: مردم در ۳۶ انتخاب مشارکت حداکثری داشته اند که از میانگین جهانی بیشتر است.

وی گفت: این دوره تعداد نامزد‌ها بیشتر از دور‌های قبل است در دوره قبل شش هزار نامزد بودند.
رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه بیشترین مشارکت در استان‌های کوچکتر است، افزود: در تهران در دوره قبل ۵۱ درصد مشارکت داشته اند.

آقای عرف در ادامه گفت: در این دوره ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر رای اولی هستند.

رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: در این دوره از دستگاه احراز هویت استفاده می‌کنیم. این دستگاه‌ها در برخی موارد استفاده از شناسنامه جعلی یا شناسنامه متوفی را شناسایی می‌کند و جلوی حداقل تخلفات را می‌گیرد.
آقلی عرف گفت: تمام آنچه لازم است در اختیار فرمانداری‌ها و بخشداری قرار گرفته است.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: از روز چهارشنبه آخرین چک و نظارت در فرمانداری‌ها انجام می‌شود و از صبح جمعه با حضور ناظر و رئیس شعبه و کسانی که مسئولیت دارند دستگاه‌های احراز هویت و صندوق‌ها بازرسی می‌شوند.
آقای عرف افزود: نامزد‌ها برای تبلیغات بر اساس قانون ۸ روز فرصت تبلیغات دارند و ۲۴ ساعت قبل از آغاز رای گیری هم تبلیغات پایان می‌یابد.

وی گفت: تاکنون عمده تخلفات راه اندازی کارناوال‌ها و ابعاد عکس و پوستر بوده، اما در کل تخلفات بزرگی انجام نشده است.

رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: بر اساس قانون بحث شفافیت ورود و خروج پول به بحث تبلیغات انتخابات جدی پیگیری می‌شود. یک حساب معتبر در بانک باید مشخص باشد و خود نامزد یا نماینده آن مسئول این حساب باشد و فردای انتخابات باید جوابگو باشند.

آقای عرف درباره نتایج انتخابات هم گفت: ۱۰۴ حوزه تک نماینده است و به فاصله کوتاهی قابل شمارش است. اما در حوزه‌های بزرگی مثل تهران شمارش آرا طول می‌کشد.

رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: بیش از ۲۰۰ حوزه شنبه شب تعیین تکلیف می‌شود، اما روز یکشنبه تمام حوزه‌ها تعیین تکلیف می‌شود.

وی گفت: به جز یک فرآیند یعنی اخذ رای، بقیه مراحل انتخابات مجلس الکترونیکی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: آوای نشاط ، جمال عرف ، مجلس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: