کد خبر: ۴۸۱۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷
در پی انتشار گاز سمی ناشناخته در بندرگاه کراچی که از روز گذشته به مرگ ۱۴ نفر و مسموم شدن حداقل ۳۰۰ نفر منجر شده است گزارش ویژه‌ای توسط مسئولین پاکستانی منتشر شد.

به گزارش آوای نشاط، به نقل از ای.آر.وای نیوز، گزارش ها و بررسی نمونه خون قربانیان انتشار گاز ناشناخته در شهر کراچی نشان می دهد که گاز و غبار سویابین عامل اصلی مسمومیت شهروندان پاکستانی بوده است.

«مرتضی وهاب» مشاور سروزیر ایالت سند در این خصوص گفت: محققان دانشگاه کراچی به سرعت علت مسمومیت شهروندان پاکستانی را یافتند.

وی تصریح کرد: یک کشتی آمریکایی حاوی این ماده بوده است و به دلیل شیوه خاص تخلیه این ماده ذرات معلق در هوا پخش شده و منجر به مسمومیت مردم ساحل نشین شده است.

مرتضی وهاب گفت: اتفاقاتی از این دست پیش از این نیز در جهان رخ داده است و در یک نمونه جان تعدادی از مردم اسپانیا را گرفته است.

انتشار این غبار سمی باعث تعطیل شدن مراکز آموزشی و مدارس در تمام منطقه شده است و مسئولین در حال اجرای تمهیدات لازم جهت کنترل شرایط هستند.

ناشناس بودن علت مسمومیت شهروندان پاکستانی باعث گمانه زنی های زیادی در بین مردم شده بود ولی آزمایش ها نشان داد که بار کشتی آمریکایی هرکولیس باعث مسمومیت شهروندان پاکستانی شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم
برچسب ها: آوای نشاط ، کراچی ، گاز سمی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: