کد خبر: ۴۸۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
ایستگاه مترو کیان شهر در خط 6 مترو تهران امروز افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش آوای نشاط، ایستگاه مترو کیان شهر در خط ۶ مترو تهران صبح امروز به صورت غیررسمی به بهره‌برداری رسید. این ایستگاه در منطقه 15 شهرداری تهران و در محله کیان شهر، نبش خیابان‌های صالحی، عزیزخانی و ایستگاه میانی دو ایستگاه دولت آباد و بعثت واقع است.

علی امام مدیر عامل مترو تهران اعلام کرد: ایستگاه مترو کیان شهر پنجمین ایستگاه از خط ۶ مترو است که با رعایت تمام استانداردهای لازم در حوزه ساخت و تجهیزات همانند سیستم‌های تهویه تونلی و ایستگاهی ساخت داخل، شفت‌های میان تونلی، سیستم سیگنالینگ، سیستم اعلام و اطفای حریق، دو سیستم پایدارسازی برق ال پی اس (LPS) و نیز پست یکسوکننده برق قطارها آر آی سی (RIC) ساخته شده است.

وی افزود: زیربنای این ایستگاه بیش از ۱۰ هزار مترمربع و طول سکوی آن 140 مترمربع است همچنین 6 دستگاه پله‌برقی در آن نصب و راه‌اندازی شده است. آسانسورهای این ایستگاه در حال نصب است و تا ۳ ماه دیگر به منظور تردد افراد کم‌توان راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به این که ایستگاه مترو کیان شهر با هزینه‌کرد یک هزار و 500 میلیارد ریال ساخته شده است، تاکید کرد: شرکت مترو تهران در شرایط حال حاضر اقتصادی و نیز تحریم‌ها تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا ایستگاه‌های مترو با رعایت تمام استانداردهای لازم و نیز سهولت استفاده برای افراد کم‌توان به بهره‌برداری برسد. لذا بر اساس وعده همیشگی به شهروندان  نهایتاً تا 3 ماه پس از افتتاح، آسانسورهای این ایستگاه نیز راه‌اندازی می‌شود.

به گفته وی خط ۶ مترو تهران یک خط درون شهری به طول ۳۲ کیلومتر است که با توسعه بخش جنوبی آن به ۳۸ کیلومتر گسترش می‌یابد.در حال حاضر ایستگاه‌های دولت آباد، بعثت، میدان شهدا و ایستگاه امام حسین( ع) در این خط فعال است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: آوای نشاط ، مترو ، کیان شهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: