کد خبر: ۴۷۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: روز گذشته بدلیل وزش باد شدید و کولاک، راه ارتباطی ۸۰ روستای استان مسدود شده بود که راه ۳۱ روستا بازگشایی شد ولی راه ۴۹ روستا همچنان بسته است.

به گزارش آوای نشاط، رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: روز گذشته بدلیل وزش باد شدید و کولاک، راه ارتباطی ۸۰ روستای استان مسدود شده بود که راه ۳۱ روستا بازگشایی شد ولی راه ۴۹ روستا همچنان بسته است.

دانش زندی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: عوامل راهداری امروز برای بازگشایی راه‌های این روستاها از صبح فعالیت خود را شروع کرده‌اند.

وی با بیان اینکه کولاک پی در پی باعث مسدود شدن مقطعی راه‌های روستایی می‌شود، یادآور شد: روز گذشته ۸۰ مسافر گرفتار در برف با کمک عوامل راهداری در راهدارخانه‌ها اسکان داده شدند.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اضافه کرد: ۱۷۰ دستگاه خودرو گرفتار در برف نیز با ۶۴ دستگاه ماشین‌آلات و ۱۲۰ نیروی راهداری رهاسازی شد.

زندی از یک هزار و ۶۰۹ کیلومتر باند برفروبی در محورهای اصلی استان در شبانه‌روز گذشته خبر داد و افزود: در محورهای روستایی نیز ۶۹۴ کیلومتر باند برفروبی با ۳۷ دستگاه و ۶۰ نیرو انجام شد.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود. همچنین جاده‌های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده‌های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر بوده که این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا شاهد لغزندگی است.

انتهای پیام/

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: