کد خبر: ۴۷۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۴:۲۱
وزرای خارجه آمریکا و آلمان طی دیدار در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، درباره مسائل مختلفی از جمله مقابله با ایران، تداوم مبارزه با گروه تروریستی داعش و راهکار سیاسی در لیبی رایزنی کردند.

به گزارش آوای نشاط، دولت آمریکا از دیدار و رایزنی «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور با «هایکو ماس» همتای آلمانی خود درباره ایران خبر داد.

«مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای ضمن اشاره به دیدار پامپئو با ماس در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان، گفت: «پامپئو و ماس درباره تداوم تلاش‌های بین‌المللی برای حمایت از آتش‌بس پایدار، بازگشت به راهکار سیاسی و پایان دخالت‌های خارجی در لیبی صحبت کردند».

بر این اساس، وزرای خارجه آمریکا و آلمان بر تداوم حمایت از حاکمیت لیبی تاکید کردند.

به گفته اورتاگوس، پامپئو و ماس همچنین درباره «نیاز به مقابله با ستیزه‌جویی ایران و فعالیت‌های ثبات‌زدا در خاورمیانه»، اهمیت شکست با دوام داعش در عراق و سوریه صحبت کردند.

پامپئو روز جمعه در پیام توئیتری، مجدداََ خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در سازمان ملل متحد شده بود. 

وی چندی پیش نیز در اظهاراتی که حاکی از نگرانی از انقضای تحریم تسلیحاتی ایران در سال آینده (مهر ماه ۹۹) بود، از شورای امنیت خواست این تحریم‌ها را تمدید کند.

طبق یکی از بندهای قطعنامه ۲۲۳۱ که از سال ۲۰۱۶ میلادی اجرایی شد، ایران تا پنج سال از خرید تسلیحات تهاجمی منع شده است. این بند از قطعنامه در اکتبر سال ۲۰۲۰ (مهر ماه ۱۳۹۹) منقضی می‌شود و پس از آن ایران این امکان را خواهد داشت که از کشورهای خارجی جنگ‌افزار بخرد.

قطعنامه ۲۲۳۱ در سال ۲۰۱۵ در تأیید توافق هسته‌ای برجام به تصویب شورای امنیت سازمان ملل متحد رسید.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
برچسب ها: آوای نشاط ، پمپئو ، آلمان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: