کد خبر: ۴۷۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور:
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: دولت مشکل اعتباری برای افزایش ۱۵ درصدی حقوق‌ها ندارد چراکه این میزان افزایش را در بودجه عمومی پیش‌بینی کرده و منابع آن را داریم.

به گزارش آوای نشاط، جمشید انصاری در گفت‌وگو با صبح قزوین، با اشاره به وضعیت جذب نیرو در سال جدید اظهار کرد: بحث استخدام تابعی از تغییرات نیروی انسانی است، یعنی ما درواقع متناسب با خروجی نیروی انسانی و واحدهای جدیدی که در کشور ایجاد می‌شود تصمیم گیری می‌کنیم.

وی افزود: این مسئله در هر دستگاه به طور جداگانه بررسی و به ما منعکس می‌شود که مورد بررسی قرار می‌دهیم و در نهایت تایید می‌کنیم؛ لذا در این زمینه نمی‌توانیم برای سال آینده پیش‌بینی دقیق داشته باشیم بلکه مجوزها را به تدریج صادر می‌کنیم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: وقتی که تعداد مجوزهای صادره از یک حد مشخصی عبور کند نیز برای آن آزمون استخدامی فراگیر برگزار می‌کنیم لذا برای سال آینده هم مجوزهایی را برای دستگاه‌هایی صادر کرده‌ایم که سال آینده هم صادر خواهیم کرد که احتمالا در اواخر بهار و پاییز سال ۹۹ آزمون استخدامی داشته باشیم.

این مقام مسئول یادآور شد: برآورد اجمالی ما این است که چون در نظام اداری تقریبا حدود ۳۰ هزار نفر در سال خروجی داریم لذا به همین میزان برای صدرو مجوز اقدام می‌کنیم اما میزان دقیق را مجوزهای صادره مشخص خواهد کرد.

نیروهای جدید از ابتدای سال آینده به کارگیری می‌شوند

انصاری ادامه داد: در سال جاری طبق آزمون استخدامی که در آبان ماه گرفتیم، برای حدود ۳۱ هزار نفر مجوز داشتیم که تعداد شرکت کنندگان حدود ۵۲۰ هزار نفر بود که برای رقابت در این ۳۱ هزار فرصت شغلی در آزمون شرکت کردند و نتایج آزمون را به تعداد سه برابر ظرفیت اعلام کردیم که تا پایان سال کارهای بررسی نیروها انجام  و در ابتدای سال آینده به کارگیری می‌شوند.

وی درباره فیش حقوقی کارمندان عنوان کرد: باید ببینیم تصمیمی که در مجلس نهایی می‌شود چه خواهد بود و به هر حال پیشنهاد دولت افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارمندان است اما تغییراتی در کمیسیون تلفیق مجلس ایجاد شده اما هنوز به تصویب صحن علنی مجلس نرسیده است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در پایان گفت: دولت مشکل اعتباری برای افزایش ۱۵ درصدی حقوق‌ها ندارد چراکه این میزان افزایش را در بودجه عمومی پیش‌بینی کرده و منابع آن را داریم.

انتهای پیام/ 

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: