کد خبر: ۴۷۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶
تیم پرسپولیس با هدایت یحیی گل محمدی در اولین بازی از فصل جدید قهرمانان آسیا، با نتیجه 2-0 مغلوب الدحیل شد.

به گزارش آوای نشاط، پرسپولیسی ها که پس از نتایج درخشان با یحیی گل محمدی، امید زیادی به شروع خوب در لیگ قهرمانان آسیا داشتند، در آغاز بازی با الدحیل غافل‌گیر شدند. گل ماریو مانژوکیچ در دقیقه سه با ضربه ادمیلسون به تور دروازه بیرانوند همراه شد تا یحیی گل محمدی در موقعیتی ویژه قرار گیرد.

در نیمه دوم اگرچه سرخپوشان نمایش بهتری را ارائه کردند اما موفق به گلزنی نشدند. آنتونی استوکس و کریستین اوساگوآنا در اغلب دقایق نیمه دوم، مهاجم پرسپولیس بودند اما در شرایطی که موقعیت خاصی نیز برای زوج خارجی پرسپولیس ساخته نشد، این دو هم درخشان عمل نکردند تا قرمزها تنها تیم بازنده ایرانی در روز نخست باشند.

داور: عزیز عظیموف                      کمک داوران: رسلان سرازیت دینوف – الی شهر عثمانوف تماشاگر: ۳۷۸۰ نفر


الدحیل:


کلود امین
محمد موسی
مهدی بن عطیه
سلطان البریک
احمد یاسر
هان کوانگ سونگ
عاصم مادیبو
کریم بوضیاف
ماریو مانژوکیچ
معز علی
ادمیلسون جونیور


سرمربی: ولید رکراکی

 

پرسپولیس:


علیرضا بیرانوند
شجاع خلیل زاده
محمدحسین کنعانی زادگان
 مهدی شیری
 محمد نادری
احمد نوراللهی
محسن ربیع خواه (81- امید عالیشاه)
 مهدی ترابی (45- کریستین اوساگوآنا)
بشار رسن
علی علیپور (64- آنتونی استوکس)
وحید امیری


سرمربی: یحیی گل محمدی

 

اخطار:

 

ماریو مانژوکیچ (دقیقه 82)، احمد یاسر (دقیقه 72) و عاصم مادیبو (دقیقه 44)

 

شرح گل:

 

الدحیل 1 پرسپولیس 0: (دقیقه 5، ماریو مانژوکیچ): ارسال روی دروازه پرسپولیس و مانژوکیچ بالاتر از مدافعان سفیدپوش توپ را زد و در شرایطی که کنعانی زادگان توپ را رها کرده بود و بازیکنان پرسپولیس هم مدعی بودند توپ از خط اوت بیرون رفته، ارسال دوباره و کوتاه به تیر دوم با ضربه سر مانژوکیچ وارد دروازه علیرضا بیرانوند شد.

 

 

الدحیل 2 پرسپولیس 0: (دقیقه 13، ادمیلسون جونیور): هان، هافبک کره ای الدحیل به خوبی عمق دفاعی پرسپولیس را نشانه گرفت که ادمیلسون با تک ضربه خود بار دیگر بیرانوند را تسلیم کرد.

 

شرح بازی:

الدحیل به خوبی از فرصت‌های خود برای دستیابی به گل سود برد و در همان دقایق ابتدایی کار را برای شاگردان یحیی گل محمدی سخت و شاید غیرممکن برای بازگشت کرد.
اشتباه دفاعی پرسپولیس و بیرانوندی که در این نیمه نتوانست ناجی آنها شود باعث شد تا در همان دقایق ابتدایی الدحیل با دو گل از پرسپولیس پیش بیفتد.
در ادامه پرسپولیس دو موقعیت ایده آل برای گلزنی داشت که مقاومت کلود امین گلر الدحیل مانع از گلزنی این تیم شد. شاید بزرگترین اتفاق در نیمه اول برای پرسپولیس فارغ از دو گلی که دریافت کردند، مصدومیت شدید مهدی ترابی بود که باعث شد او از زمین خارج شود و باید دید شاگردان یحیی گل محمدی در غیاب یکی از ستاره‌های این فصل خود قادر به جبران نتیجه خواهند بود یا خیر.

در آغاز نیمه دوم، مهم ترین نکته همان حضور کریستین اوساگوآنا به جای مهدی ترابی بود که باعث شد پرسپولیس فرم هجومی تری داشته باشد و با دو مهاجم کار را ادامه دهد. شاگردان گل محمدی چند موقعیت ساختند و یک صحنه مشکوک نیز روی علی علیپور رخ داد اما داور پنالتی نگرفت. در ادامه علی علیپور هم به بیرون رفت و جای خود را به آنتونی استوکس داد و هر لحظه حلقه محاصره تنگ تر شد اما الدحیلی ها با حفظ تمرکز و بدون اشتباه بازی را پیش بردند. در وقت های اضافه بازیکنان سفیدپوش 4 موقعیت به دست آوردند اما کلود امین این بار در نقش منجی ظاهر شد و اجازه باز شدن دروازه اش را نداد تا نیمه دوم با تساوی بدون گل خاتمه یابد. نکته دیگر این که یحیی گل محمدی در این بازی برای چند دقیقه به امید عالیشاه نیز میدان داد.

 

بهترین بازیکن: کریم بوضیاف

کریم بوضیاف بهترین بازیکن الدحیل در شب درخشش دیگر بازیکنان این تیم بود. در روزی که ادمیلسون و مانژوکیچ گل های تیم قطری را زدند، ستاره خط هافبک این تیم نبض بازی را در دست داشت و با کنترل میانه میدان، اجازه موقعیت سازی را به شاگردان یحیی گل محمدی نداد. او که سابقه گلزنی به پرسپولیس را هم دارد، به انتقال با دقت توپ از دفاع به حمله کمک کرد و نرخ 88% پاس صحیح را ثبت کرد. وی همچنین با قطع 8 توپ، برتری در تمام دوئل های هوایی و چند کنش دفاعی دیگر، شب فوق العاده ای را پشت سر گذاشت.

 

اتفاق ویژه:

 

تیم پرسپولیس که در این فصل اغلب شروع خوبی در بازی های خود داشت، این بار در 13 دقیقه نخست دو گل خورد و در ادامه همین دو گل بازیکنان خارجی الدحیل، بازی را شکل دادند و منجر به شکست تیم گل محمدی شدند. سرمربی سرخ ها امیدوار بود با مدیریت بازی، رفته رفته بر تیم پرستاره قطری مسلط شود اما اتفاق ویژه در همان دقایق نخست رخ داد. فارغ از این موضوع، مصدومیت مهدی ترابی در آخرین دقایق بازی و همچنین اولین گل ماریو مانژوکیچ با پیراهن الدحیل آن هم در اولین بازی لیگ قهرمانان آسیا، دیگر اتفاقات ویژه این مسابقه بودند.

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 9: ارسال از سمت چپ توسط نوراللهی با ضربه سر نادری و دفع ناقص گلر الدحیل همراه شد که در برگشت شجاع قصد گلزنی داشت که باز هم گلر حریف آنها را ناکام گذاشت.

دقیقه 11: یک ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه برای الدحیل که اینبار احمد یاسر روی همکاری با ادمیلسون نتوانست ضربه مناسبی به توپ بزند و ضربه اش با اختلاف راهی اوت شد.

 

 

دقیقه 53: شوت محمدحسین کنعانی زادگان از فاصله دور زده شد و در حالی که راهی به چارچوب نداشت، به بازیکن خودی خورد و بلوکه شد.

دقیقه 57: ضربه ادمیلسون جونیور را علیرضا بیرانوند به راحتی گرفت.

دقیقه 59: علی علیپور در محوطه جریمه صاحب توپ شد و پس از دریبل محمد موسی روی زمین افتاد اما داور پنالتی تشخیص نداد.
دقیقه 60: سانتر احمد نوراللهی با ضربه سر کریستین اوساگوآنا همراه شد اما این ضربه به آسانی در اختیار دروازه بان قرار گرفت.

دقیقه 72: حرکت ترکیبی سرخپوشان باعث شد تا امیری در گوشه محوطه صاحب توپ شود و سانتر کند. ارسال او با ضربه استوکس همراه شد اما این توپ هم تبدیل به گل نشد.

دقیقه 75: معز علی ضربه کاشته الدحیلی ها را از پشت محوطه زد که شوت او با اختلاف کم و به شکلی خطرناک به بیرون رفت.

دقیقه 83: شوت محمد نادری با اختلاف بسیار زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 86: شوت مادیبو از راه دور به شکلی خطرناک اوت شد.

دقیقه 90+4: این بار ضربه وحید امیری به سر بازیکن الدحیل خورد تا گل نشود. استوکس نیز نتوانست به توپ برسد.

دقیقه 90+4: عالیشاه سانتر خود را به صورت مستقیم روی دروازه فرستاد که کلود امین توپ را دفع کرد.

دقیقه 90+5: شوت آنتونی استوکس نیز در اختیار دروازه بان قرار گرفت.

 

نکات ویژه:

 

پرسپولیس در آخرین تقابل مقابل الدحیل موفق به برتری 3-1 در آزادی برابر قطری‌‎ها شد و راهی مرحله نیمه نهایی شده بود.

نسبت به آخرین تقابل دو تیم، شجاع خلیل زاده، احمد نوراللهی، بشار رسن، علیرضا بیرانوند، محسن ربیع خواه، علی علیپور در ترکیب پرسپولیس حاضر هستند و پرسپولیس با 5 تغییر پا به این مسابقه گذاشته است.

مهدی بن عطیه و ماریو مانژوکیچ دو بازیکن سابق بایرن مونیخ و یوونتوس در این دیدار با پیراهن الدحیل برابر پرسپولیس قرار خواهند گرفت.

 

حواشی:

 

*هواداران حاضر در ورزشگاه هنگام گرم کردن سرخ ها تک‌تک مربیان و بازیکنان را تشویق کردند.

*احمد نوراللهی در دیدار مقابل الدحیل کاپیتان پرسپولیس است.
*چمن ورزشگاه عبدالله بن خلیفه فوق العاده و کاملا مهیای این بازی است تا بازیکنان با شرایط مناسبی به دنبال ارائه نمایش کیفی و فنی مدنظر کادرفنی خود باشند.
*حدود 200 هوادار ایرانی پشت دروازه مستقر هستند و با همراهی لیدرها مشغول حمایت و تشویق تیم هستند. هواداران الدحیل نیز که استقبال زیادی از این بازی نداشته‌اند در سکوها به حمایت تیم خود مشغول هستند.

*بعد از گل اول الدحیل، افشین پیروانی، یحیی گل محمدی و دیگر نیمکت نشینان پرسپولیس به تصمیم داور اعتراض داشتند و مدعی بودند توپ ارسالی قبل از رسیدن به مانژوکیچ اوت شده بود.

*مرتضی پور علی گنجی، مدافع ایرانی تیم العربی قطر، با حضور در استادیوم از نزدیک تماشاگر دیدار نماینده ایران مقابل الدحیل است.

*در دقیقه 24 بازی هواداران ایرانی حاضر در استادیوم به تشویق هادی نوروزی، کاپیتان فقید تیم خود پرداختند.

* یحیی گل محمدی پس از پایان نیمه اول نسبت به داور بازی اعتراض کرد.

*سیدجلال حسینی و امید عالیشاه دو بازیکن پرسپولیس برای گرم کردن و در میان تشویق هواداران راهی پشت سر دروازه شدند.
*آنتونی استوکس مهاجم ایرلندی پرسپولیس با پیراهن شماره 10 به عنوان دومین تعویض یحیی گل محمدی وارد زمین شد. اوساگوآنا اولین تعویضی سرمربی سرخ ها بود که جانشین مهدی ترابی مصدوم شده بود.

* با خروج علی علیپور از ترکیب، زوج خط حمله پرسپولیس را دو بازیکن خارجی تعویضی تشکیل دادند؛ آنتونی استوکس و کریستین اوساگوآنا.

محمد حسین کنعانی زادگان مدافع پرسپولیس در اواسط نیمه اول قصد حرکت طولی را داشت که اوساگوآنا با یک ناهماهنگی عجیب مانع از پیش روی او شد. اتفاقی که اعتراض پررنگ مدافع پرسپولیس را در پی داشت و با عذرخواهی مهاجم این تیم از این اتفاق همراه شد.

*ورزش سه

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: