کد خبر: ۴۷۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
شیوع ویروس کرونا و سهل انگاری شماری از مقام های ارشد استان " خو بی " و شهر ووهان مرکز این استان در چین سبب شد تا چین شماری از مقام های ارشد این استان را برکنار کند.

به گزارش آوای نشاط، تلویزیون مرکزی چین روز سه شنبه گزارش کرد که یکی از بلند پایه ترین مقام استان جانگ جین دبیر حزب حاکم کمیسیون بهداشت است که در این ارتباط برکنار شده است.

لیو اینگزی رییس کمیسیون بهداشت استان هم از مقامش برکنار شد و فعلا عهده دار هر دو سمت وانگ خه شونگ معاون کمیسیون بهداشت ملی چین است که هفته گذشته به عضویت حزب حاکم محلی درامد.

همزمان با این رویدادها کمیسیون نظارت ملی بلند پایه ترین ارگان ضد فساد در چین یک تیم بازرسی روانه استان کرده است تا به پرونده مرگ لی ون لیانگ پزشک چینی که گفته می شود پیش از شیوع کرونا در فضای مجازی از انتشار یک ویروس مرموز ابراز نگرانی کرده بود و سپس خودش براثر ابتلا به آن فوت کرد ، رسیدگی شود.

او قبل از اینکه کرونا به طور گسترده شایع شود از یک ویروس ناشناخته خبر دادو سعی کرد تا اطلاعات آن را با دیگران در میان بگذارد اما ماموران پلیس او را از این کار برحذر داشتند و مواخذه کردند که نباید باعث هراس عمومی شود.

این پزشک چینی ۳۴ ساله یک هفته قبل پس از مدتی آلودگی به این ویروس فوت کردو پس از مرگش به عنوان قهرمان ملی شناخته شد .

با این وصف انتقادها از بی توجهی به توصیه های این پزشک و همچنین جلوگیری نکردن از سفر ۵ میلیون نفر از شهروندان استان خوبی در جریان تعطیلات سال نو چین به مناطق و کشورهای دیگر همچنان ادامه دارد.

شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین نیز در بازدیداز برخی مراکز پزشکی در پکن اذعان کرد که کرونا آسیب پذیری های نظام را مشخص کرده است.

جو شیان وانگ شهردار ووهان پس از این انتقادهای گسترده در مصاحبه با تلویزیون مرکزی چین گفت که برخی نمی دانند که ما در چارچوب منظمی که کار می کنیم حق انتشار چنین اطلاعاتی نداریم مگر اینکه به ما مجوز داده شود.

وی پذیرفت که شخصا درمورد ویروس کرونا خوب عمل نکرده و کاستی هایی داشته است و اگر لازم باشد از مقامش کناره گیری می کند.

با وجود همه این کاستی ها سازمان بهداشت جهانی تدابیر سرسختانه چین برای قرنطینه و پیشگیری از ابتلای گسترده را مورد تقدیر قرار داده و ضریب فوتی ها را بین ۱ تا ۲ درصد دانسته است.

پس از شیوع کرونا در مرکز چین این کشور در اقداماتی بی سابقه ۸۰ شهر در ۲۰ استان را تحت قرنطینه و تدابیر شدید پیشگیری قرار داده است.

یکهزار و ۱۸ نفر تا روز سه شنبه جانشان را براثر ابتلا به ویروس کرونا از دست داده اند. افزون بر ۴ هزار نفر هم درمان شده اند.

براساس آخرین آماری که سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است، تاکنون حدود 43 هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند که بیشتر آن مربوط به کشور چین است و تنها ۳۱۹ نفر در کشورهای دیگر مبتلا شده‌اند.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه امسال) در شهر «ووهان» مرکز هوبی شروع شد، علاوه بر شهر و استان‌های چین به ۲۴ کشور دیگر در جهان نیز سرایت کرده است.

آمریکا، چین، سوئد، فرانسه، مالزی و فیلیپین از جمله کشورهایی هستند که مواردی از ابتلا به کرونا در آنها شناسایی شده‌اند.

دولت چین در حال بررسی راهکارهای مختلف از جمله تولید و واردات دارو است تا بتواند هر چه سریعتر این مشکل را برطرف کند.

 
منبع: ایرنا
برچسب ها: آوای نشاط ، چین ، کرونا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: