کد خبر: ۴۷۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
شاخص کل در بازار بورس امروز (دوشنبه) هفت هزار و ۴۶۶ واحد ریزش داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۴۴۷ هزار و ۱۵۱ واحد رسید.

به گزارش آوای نشاط، براساس معاملات امروز بیش از ۶ میلیارد و ۸۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۳ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با دو هزار و ۱۴۵ واحد کاهش به ۱۴۵ هزار و ۳۲۶ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۴۳۰ واحد افت به ۹۶ هزار و ۹۲۳ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با هشت هزار و ۵۱۱ واحد کاهش به رقم ۵۴۱ هزار و ۱۳۶ واحد رسید، شاخص بازار اول پنج هزار و ۴۷۲ واحد و شاخص بازار دوم ۱۴ هزار و ۹۸۳ واحد کاهش داشتند.

علاوه براین در بین تمامی نمادها، نماد فولاد خراسان (فخاس) با ۲۵۷ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۲۱۹ واحد، خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۱۷۹ واحد، بورس اوراق بهادار تهران (بورس) با ۱۲۰ واحد، پتروشیمی شازند (شاراک) با ۱۱۵ واحد و بورس کالای ایران (کالا) با ۹۸ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل نماد مخابرات ایران (اخابر) با ۵۲۹ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۴۳۸ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۴۰۸ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۳۹۰ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۳۵۷ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۳۷۵ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۳۱۶ واحد و بانک ملت (وبملت) با ۲۸۰ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر معاملات امروز بورس داشتند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک ملت، سایپا، بانک صادرات ایران، پالایش نفت اصفهان، ملی مس صنایع ایران، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت تهران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۳۱۷ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از هفت هزار و ۶۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۹۸ واحد کاهش داشت و بر روی کانال پنج هزار ۶۶۰ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار سه میلیارد و ۵۱۴ هزار برگه سهم به ارزش بیش از ۲۷ هزار و ۸۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز در بین تمامی نمادها، نماد بیمه پاسارگاد (بپاس)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، اعتباری ملل (وملل)، کشتیرانی دریای خزر (حخزر)، پخش البرز (پخش)، ذوب روی اصفهان (فروی) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

همچنین نماد هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی مارون (مارون)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

انتهای پیام/

 

منبع: ایرنا
برچسب ها: آوای نشاط ، بورس ، سهام
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: