کد خبر: ۴۷۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
ایلان ماسک مدیرعامل تسلا اخیرا در یک پادکست اعلام کرده که بدترین شغلی كه تا به حال داشته و بسیار خطرناک بوده که در یک معدن زغال سنگ بوده که وی را تا مرز بیماری های خطرناک نیز برده است.

به گزارش آوای نشاط، ایلان ماسک مدیرعامل تسلا اخیرا در یک پادکست اعلام کرده که بدترین شغلی كه تا به حال داشته و بسیار خطرناک بوده که در یک معدن زغال سنگ بوده که وی را تا مرز بیماری های خطرناک نیز برده است.

ایلان ماسک در مصاحبه ای در قالب پادکست گفته که خطرناک ترین موقعیت شغلی وی در یک دوره کوتاه در یک کارخانه ذغال سنگ در زمان نوجوانی وی رخ داده است. این کار او را ملزم می کرد که در مجاورت بخارهای سمی و خطرناک قرار بگیرد.

کارگران داخل و خارج از دیگ بخار باید هر 15 دقیقه موقعیت را تغییر دهند تا دچار هیپوترمی نشوند. مدیرعامل تسلا  گفته که این اصلا کار آسانی نیست. این کار در بعضی مواقع نیاز به 120 ساعت کار درهفته داشت و وی باید روی زمین می خوابیده است. او در هنگام مصاحبه با پادکست Row Tesla Third" " به این نکات اشاره کرده است و گفته که بدترین کار وی تمیز کردن اتاق های دیگ بخار در یک کارخانه زغال سنگ در ونکوور بوده است.

در زمان نوجوانی ، ماسک می خواست از آفریقای جنوبی ، جایی که بزرگ شده بود ، به ایالات متحده نقل مکان کند تا بتواند در صنعت فناوری کار کند. ماسک پیش از عزیمت به ایالات متحده ، در سن 17 سالگی به مونترال نقل مکان کرد ، زیرا از طریق مادر خود توانست تابعیت کانادا را به دست آورد. پس از کار در مزرعه گندم ، ماسک به ونکوور رفت و در آنجا یک کار کوتاه مدت در یک کارخانه ذغال سنگ گرفت.

ماسک گفت کار وی بسیار خطرناک و کنار دیگ بخار بود، زیرا هر دیگ بخار فقط یک تونل کوچک به عنوان ورودی و خروجی داشت. اگر تونل پر بود ، می توانست مشکل جدی ایجاد کند. ماسک چند سال بعد برای شرکت در دانشگاه پنسیلوانیا به آمریکا نقل مکان کرد. پس از فارغ التحصیلی ، او یک شرکت نقشه برداری آنلاین به نام  Zip2  را راه اندازی کرد که بعدها به سیستم بانکی آنلاین PayPal تبدیل شد ، وی سپس اسپیس ایکس را راه اندازی کرد و البته مدیرعامل تسلا و بورینک شد. او مدیر استارت آپ تونلینگ و Neuralink در حوزه هوش مصنوعی است.

انتهای پیام/

 

منبع: انتخاب
برچسب ها: آوای نشاط ، تسلا ، پادکست
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: