کد خبر: ۴۷۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴
تحولات منطقه، معامله قرن، اینستکس، برجام و مناسبات دوجانبه با اتحادیه اروپا از جمله محورهای دو دور گفتگوی ظریف و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تهران بود.

به گزارش آوای نشاط، «جورپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که برای نخستین بار در سمت جدید در صدر هیأتی از جمله هلگا اشمید معاونش به ایران سفر کرده است، بعدازظهر امروز (دوشنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

در این رایزنی‌ها سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه و غلامحسین دهقانی سفیر جدید ایران در بروکسل نیز حضور داشتند.
طرفین در این دیدار در خصوص موضوعات مختلف دوجانبه با اتحادیه اروپا، برجام و نیز مهمترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو و تبادل نظر کردند.

شرایط در منطقه خلیج فارس و لزوم کاهش تنش‌های منطقه ای، طرح به اصطلاح معامله قرن و پیامدهای خطرناک آن برای منطقه و جهان، اینستکس، برجام، تحولات در عراق، سوریه و یمن از مهمترین محورهای دو دور گفتگو بین ظریف و جوزپ بورل بود.

بورل همچنین عصر امروز با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار خواهد کرد و دیدار با حسن روحانی رئیس جمهور نیز در برنامه‌های سفر بوررل قرار دارد.

ظریف و بورل پیش از این برای اولین بار در ۲۶ دی ماه سال جاری در حاشیه نشست گفتگوی رایسینا در دهلی‌نو دیدار و درباره اقدام سه کشور اروپایی در کلید زدن مکانیسم حل و فصل اختلافات در برجام به رایزنی پرداختند. ظریف در گفتگوی صریح و مستند و با برشمردن اشتباهات و بی عملی اروپایی‌ها در قبال تعهداتشان در برجام، اقدام اخیر سه کشور اروپایی و ادعاهای آنها را مردود خواند و خواستار تصحیح رفتار آنان در قبال ایران و برجام شد.

سید عباس موسوی امروز در نشست هفتگی‌اش با خبرنگاران سفر بورل را مهم برشمرده و گفته بود که در سفر امروز بوررل گفتگوهای صریحی با وی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
برچسب ها: آوای نشاط ، ظریف ، بورل
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: