کد خبر: ۴۷۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
رئیس سازمان فضایی ایران گفت: ماهواره ظفر توسط ماهواره‌بر سیمرغ که توسط دانشمندان و نخبگان دانشگاه علم و صنعت طراحی و ساخته شده، در یکی از دو روز آخر هفته پنج‌شنبه یا جمعه در مدار قرار خواهد گرفت.

به گزارش آوای نشاط، مرتضی براری دبیر شورای عالی فضایی و رئیس سازمان فضایی ایران، با اشاره به پرتاب ماهواره ظفر در یکی از روزهای پنج‌شنبه و جمعه گفت: ماهواره ظفر قرار است توسط ماهواره‌بر سیمرغ در مدار ۵۳۰ کیلومتری قرار بگیرد که پس از این اتفاق، ما می‌توانیم خدمات مختلفی را به مردم و جامعه ارائه دهیم. 

* ماهواره ظفر آماده قرار گرفتن در مدار است

وی افزود: ماهواره ظفر طی چهار ماه گذشته تست‌های آزمایشی خود را توسط هشت تیم متخصص از دانشمندان ایرانی پشت سر گذاشته و هیچ‌گونه مشکلی برای قرار گرفتن در مدار ندارد. 

* توان تصویربرداری و سیگنال‌های مخابراتی از ویژگی‌های ماهواره ظفر است

براری تصریح کرد: ماهواره ظفر دارای توان تصویربرداری، مخابراتی و همچنین جمع‌آوری سیگنال‌های فضایی است. 

* ماهواره ظفر کاملا یک ماهواره عملیاتی است

رئیس سازمان فضایی اضافه کرد: یکی دیگر از تفاوت‌های ماهواره ظفر و با ماهواره نوید این است که ماهواره ظفر کاملا یک ماهواره عملیاتی بوده که با قرار گرفتن آن در مدار امیدواریم بتوانیم خدماتی را به جامعه ارائه دهیم. 

* شناسایی محل‌های حاصلخیز برای گسترش حوزه کشاورزی

وی افزود: ماهواره دارای خدمات مختلف برای حوزه های اقتصادی ، اجتماعی و حتی تا حدودی سیاسی است زیرا یکی از خدمات ماهواره شناسایی محل‌های حاصل خیز برای گسترش حوزه کشاورزی و تولید محصولات اساسی برای کشور است در واقع ماهواره ظفر کاربرد عمومی دارد و در آینده‌ای نزدیک همه بخش‌های مهم علمی ، فناوری ، زیست محیطی هم با استفاده از خدمات این محصول ملی شاهد تغییر و تحول می شوند.

* ماهواره ظفر در ابعاد ۷۰ در۷۰ طراحی شده است

براری تصریح کرد: بدون شک در حوزه علمی و فناوری در مدت زمان کوتاهی با پیشرفت‌های متنوعی روبرو خواهیم بود چراکه ماهواره می‌تواند جواب بسیاری از پرسش‌ها یا مسائل مربوط به موضوعات مختلف را بدهد. ماهواره ظفر در ابعاد ۷۰ در۷۰ طراحی شده که هدف آن پس از پرتاب ، دیتاگیری و ارسال اطلاعات به زمین است.

انتهای پیام/

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: