کد خبر: ۴۷۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۷
بنا به گفته‌ مسوولان، تا روز دوشنبه به ۵۸ درصد افرادی که شرایط پنج‌گانه طرح اقدام ملی مسکن را داشته‌اند پیامک ارسال می‌شود. متقاضیانی که پیامک را در روزهای آتی دریافت می‌کنند باید با تشکیل پرونده، فرآیند ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

به گزارش آوای نشاط، بنابر اعلام مسوولان وزارت راه و شهرسازی، حداکثر تا روز دوشنبه ۱۴ بهمن ماه به افراد واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن پیامک ارسال می‌شود. تایید شدگان باید به سایت www.tem.mrud.ir مراجعه کنند و سپس با درج کد رهگیری، از مکانی که باید برای ارایه مدارک مراجعه کنند مطلع شوند. فعلا فقط به کسانی که واجد  شرایط هستند پیامک ارسال می‌شود اما برای کسانی که حذف شده‌اند نیز شرایطی فراهم می‌شود که بتوانند در روزهای آینده با کد رهگیری از  وضعیت و علت حذف خود اطلاع پیدا کنند.

در مرحله اول از ثبت‌نام که دوم دیماه به اتمام رسید ۲۳۳ هزار و ۸۲۲ نفر ثبت‌نام کردند که در حال حاضر مرحله اول پالایش متقاضیان با بررسی اطلاعات مربوط به سوابق مالکیت شخصی، استفاده از یارانه و کمک‌های دولتی در حوزه زمین و مسکن و استفاده از تسهیلات بانکی خرید و یا ساخت مسکن به پایان رسیده است. طبق اعلام وزیر  راه و شهرسازی ۵۸ درصد واجد شرایط و ۴۸ درصد فاقد شرایط تشخیص داده شده‌اند. بنابراین ثبت نام مجدد تا پایان سال صورت خواهد گرفت.

البته بنا به گفته پروانه اصلانی، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن، تایید ۵۸ درصد کسانی که در مرحله اول ثبت‌نام کرده‌اند نیز به عنوان پذیرش قطعی و نهایی محسوب نمی‌شود. پذیرفته‌شدگان غیرقطعی این مرحله با پیامکی که دریافت می‌کنند باید به ادارات کل، شرکت عمران شهرهای جدید و یا بنیاد مسکن، بسته به محلی که ثبت‌نام کرده‌اند مراجعه کرده و با تشکیل پرونده، فرآیند ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

پروانه اصلانی از پالایش دو مرحله دیگر پس از دریافت پیامک به متقاضیان خبر داد و گفت: بعد از دریافت پیامک، متقاضیان پالایش شده در مرحله اول باید از نظر سکونت و همچنین تطابق مدارک ارایه شده با مدارک واقعی بررسی شوند و در صورت صحت موارد ارایه شده با واقعیت، به عنوان پذیرفته شده قطعی شناخته شده و در غیر این صورت، جزو حذف شدگان از مرحله اول ثبت نام قلمداد خواهند شد.

هم‌چنین محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی درباره مبلغی که واجدان  شرایط  باید در مرحله اول  طرح اقدام ملی مسکن پرداخت  کنند گفت: افراد در مرحله‌ اول بین  ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان پرداخت می‌کنند. البته ممکن است با توجه به ویژگی‌های پروژه از جمله ارتفاع و زیربنا نیاز باشد که پول بیشتری بپردازند. قیمت‌ها هم فعلا  متری ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون تومان است. البته ما قیمت را علی‌الحساب در نظر گرفته‌ایم و در زمان تحویل، مسکن بر اساس قیمت تمام شده ارایه می‌شود.

درخصوص امکان خرید و فروش امتیاز طرح اقدام ملی نیز باید گفت این موضوع امکانپذیر نیست. هنوز قطعیتی برای پذیرفته‌شدگان وجود ندارد و دو مرحله پالایش دیگر که اولی سکونت و دومی تطابق مدارک ارایه شده با مدارک واقعی است در جریان است و متقاضیان باید دراین خصوص هوشیاری کامل داشته باشند.

انتهای پیام/

 

منبع: ایسنا
برچسب ها: آوای نشاط ، مسکن ملی ، مسکن
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: