کد خبر: ۴۷۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
ستاد کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که شهر راهبردی معره‌النعمان واقع در جنوب استان ادلب را آزاد کرده است.

به گزارش آوای نشاط، ستاد کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه امروز چهارشنبه بیانیه‌ای درباره عملیاتهای اخیر خود در استان ادلب منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است که نیروهای سوری به عملیات خود در جنوب ادلب ادامه می‌دهند و هدف از این عملیات، توقف جنایات گروههای تروریستی است که مناطق مسکونی را هدف حملات خود قرار می‌دهند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از ارتش سوریه گزارش داد: «یگانهای ارتش چندین روستا و شهرک را در ریف جنوبی ادلب از وجود تروریسم پاکسازی کردند از جمله معره النعمان، دیر الشرقی، معرشمارین، تلمنس، معرشمشة، الدانا، کفروما، الحامدیة، کفرباسیل، بابولین، معصران، تل الصوامع، تل دبس و معراتة».

ارتش سوریه تأکید کرد که این روستاها و شهرکهای پاکسازی شده است، ولی ارتش همچنان به وظایف قانون، ملی و اخلاقی خود در تعقیب باقی مانده گروههای تروریستی ادامه می‌دهد تا به صورت کامل، خاک سوریه از لوث تروریسم پاکسازی شود.

این در حالی است که منابع خبری شامگاه سه‌شنبه (روز گذشته) اعلام کردند که بخش اعظم شهر معره النعمان آزاد گشته و عملیات پاکسازی آن توسط ارتش سوریه نیز آغاز شده است.

 نیروهای ارتش سوریه همچنین موفق شدند مسیرهای امدادرسانی به تروریست‌ها و خطوط دفاعی آنان را قطع و در داخل این شهر، پیشروی کنند.

 معره النعمان از نظر نظامی چه اهمیتی دارد؟

کارشناسان بر این باورند که معره النعمان بدین سبب از نظر نظامی اهمیت دارد که مهمترین مقر تروریست‌ها در مسیر حلب به دمشق است؛ مسیری که از آن تحت عنوان «ام-5» یاد می‌شود.

این منطقه در 84 کیلومتری حلب و 60 کیلومتری استان حماه قرار دارد و به خاطر اینکه، ریفهای غربی، شرقی و شمالی ادلب را به هم وصل می‌کند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

معره النعمان شهری است که بیش از 370 هزار نفر جمعیت دارد و پس از شهر ادلب، بزرگترین شهر این استان به شمار می‌رود.

با تسلط ارتش سوریه بر معره النعمان، زمینه برای پیشروی به سمت شهر «سراقب» فراهم شده است. این منطقه نیز به منزله چند راهی است که مرکز سوریه را به شمال و شمال آن را به غرب این کشور وصل می‌کند.

کما اینکه نیروهای سوری می‌توانند به سمت شهر اریحا پیشروی کنند؛ شهری که سلسله جبال راهبردی «الاربعین» در نزدیکی آن قرار دارد و این منطقه نیز بر منطقه گسترده‌ای از شرق، غرب و شمال ادلب مشرف است و ورودی منطقه جبل الزاویه است. این منطقه کوهستانی نیز یکی از مهمترین مقرهای جبهه النصره است.

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: