کد خبر: ۴۶۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
محمد اسلامی:
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از زمان آغاز ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن متقاضیانی برای این طرح ثبت‌نام کردند که واجد شرایط نبودند به طوری که 42 درصد این ثبت‌نام‌کنندگان واجد شرایط نبودند گفت: با سازمان‌های نظام مهندسی که خلاف دستورالعمل‌ها رفتار کنند برخورد جدی خواهد شد.

به گزارش آوای نشاط، محمد اسلامی در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان مهندسی ساختمان کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر غربالگری مرحله اول ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن به پایان رسیده است، گفت: تعداد ثبت‌نام‌کنندگان برای این طرح زیاد بود به طوری که از این تعداد از ثبت‌نام‌کنندگان 42 درصد واجد شرایط نبودند و 58 درصد آنها که حدود 140 هزار نفر بودند حائز شرایط شناخته شدند.

وی ادامه داد: مقادیری زمین در شهرهای مختلف به متقاضیان واگذار می‌شود و با تشکیل مثلثی متشکل از مردم، سازمان‌های نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی ساخت و سازهای این طرح اجرایی و عملیاتی خواهد شد. پس تلاش ما این است که نهضت خانه‌سازی در کشور ادامه پیدا کند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه پیش از اتمام سال جاری تلاش می‌کنیم ثبت‌نام مرحله دوم اقدام ملی مسکن انجام شود، گفت: قطعا متقاضیان بیشتری در این طرح وارد خواهند شد.

* با سازمان‌هایی که دستورالعمل‌های نظام مهندسی را رعایت نکنند برخورد می‌کنیم

اسلامی با اشاره به اینکه با سازمان‌های نظام مهندسی که خلاف دستورالعمل‌ها رفتار کنند برخورد جدی صورت خواهد گرفت، گفت: قطعا حضور مثبت و فعالیت‌های ارزنده سازمان نظام مهندسی کشور بر هیچ کس پوشیده نیست چراکه فعالیت‌های این سازمان به جان و سرمایه مردم مربوط می‌شود. نیازمند یک انسجام و هماهنگی در سازمان‌های نظام مهندسی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: قطعا انسجام و هماهنگی در سازمان‌های نظام مهندسی باید با دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های سازمان‌های نظام مهندسی رعایت شود، پس تاکید می‌کنیم که به صورت جدی با سازمان‌هایی که دستورالعمل‌هایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رعایت نکنند و خلاف آن عمل کنند، برخورد خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص تجهیز مهندسان به فناوری‌های نوین برای پیشبرد اهداف صنعتی‌سازی مسکن نیز اضافه کرد، برخی تصور می‌کنند صنعتی‌سازی به معنی انبوه‌سازی است، در صورتی که این طور نیست پس باید با دانش روز و فناوری‌های نوین به این مهم برسیم.

اسلامی تاکید کرد: به هیچ وجه اجازه ایجاد تلاطم و هرج و مرج در تولید مسکن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نمی‌دهیم و تلاش ما این است به زودی آیین‌نامه کنترل شهرسازی تدوین شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: