کد خبر: ۴۶۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲
رئیس سازمان فضایی ایران گفت: طراحی جدید ماهواره پیام 2 در این سازمان تایید شده و مشخصات آن نهایی شده است و ساخت این ماهواره توسط دانشگاه صنعتی امیر کبیراز امروز آغاز شده است.

به گزارش آوای نشاط، مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به تائید طراحی و ساخت ماهواره پیام ۲، گفت: طراحی و ساخت نسخه جدید ماهواره پیام در سازمان فضایی تایید و مشخصات این ماهواره نهایی شده است و آغاز ساخت این ماهواره توسط دانشگاه صنعتی امیرکبیر از امروز در قالب گروه های محقق، نخبه و دانشمندان ایرانی انجام می‌شود.

* ماهواره پیام ۲ پیشرفت‌های قابل توجهی کرده است

وی افزود: ما در طراحی ماهواره پیام ۲ پیشرفت‌های قابل توجهی کرده‌ایم به طوری که به هیچ عنوان نسخه جدید آن قابل مقایسه با نمونه قبلی نخواهد بود.

* ساخت نسخه جدید ماهواره پیام ۵ سال طول می‌کشد

احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت طراحی و ساخت نسخه جدید ماهواره پیام توسط دانشمندان این دانشگاه، گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر آمادگی طراحی و ساخت نسخه جدید ماهواره پیام را دارد و اکنون در انتظار تایید سازمان فضایی برای آغاز کار است. 

*  طراحی اولیه نسخه جدید ماهواره پیام یکسال طول خواهد کشید

وی افزود: طراحی اولیه نسخه جدید ماهواره پیام حداقل به طور میانگین یکسال طول خواهد کشید و برای ساخت آن نیز نزدیک به ۵ سال زمان نیاز دارد تا با توجه به تغییرات و مدل های جدید فرایند تکمیل آن انجام شود.

* آمادگی دانشگاه برای ساخت ماهواره پیام

معتمدی تصریح کرد: این دانشگاه آمادگی کامل دارد تا مراحل طراحی و ساخت  نسخه دوم ماهواره پیام را با اعلام سازمان فضایی انجام دهد.

انتهای پیام/

 
منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: