کد خبر: ۴۶۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
وزارت دفاع سوریه گفت که نیروهای ارتش سوریه امروز حمله سنگین تروریست‌های جبهه النصره به مناطق کاهش تنش در جنوب و جنوب شرق ادلب را دفع کردند و هنوز درگیری میان دو طرف ادامه دارد.

به گزارش آوای نشاط، نیروهای ارتش سوریه سحرگاه امروز حمله سنگین تروریست‌ها به مناطق کاهش تنش در جنوب و جنوب شرق ادلب را دفع کردند.

یک مقام نظامی وزارت دفاع سوریه اعلام کرد: «گروه‌های تروریستی سحرگاه امروز پنجشنبه بیست و سوم ژانویه ۲۰۲۰ تنش میدانی جدیدی را ایجاد کردند که با حمله شدید تروریست‌های جبهه النصره صورت گرفت.

این منبع گفت: «تعداد زیادی از عناصر جبهه النصره به سمت نیروهای ارتش سوریه که در جنوب و جنوب شرق ادلب مستقر بودند حمله ور شدند. تروریست ها در محور  التح - أبو حریف- السمکة، با به کارگیری سلاح های مختلف از جمله خودروهای بمب گذاری شده و پشتیبانی هوایی گسترده به سمت برخی مواضع استقرار ارتش حمله کردند و خطوط دفاعی ارتش را شکستند؛ اما نیروهای ارتش با قدرت بالا اقدام به دفع این حملات کرده و مانع پیشروی تروریست‌ها شدند».

وزارت دفاع سوریه تاکید کرد: «هنوز درگیری‌ با تروریست‌های جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی در امتداد خطوط تماس در این منطقه (جنوب و جنوب شرق ادلب) ادامه دارد».

وزارت دفاع روسیه هم اعلام کرد که در حمله امروز تروریست‌ها در ادلب حدود چهل سرباز سوری کشته و هشتاد نفر دیگر زخمی شدند.

 علی رغم گذشت چند روز از برقراری آتش‌بس در استان ادلب در قالب توافق ترکیه و روسیه، اما نقض گسترده این توافق از سوی تروریست‌ها، حملات ارتش سوریه و جنگنده‌های روسیه را در پی داشته است.

رؤسای جمهور روسیه و ترکیه چندی پیش، بعد از دیدار با یکدیگر در استانبول طی بیانیه‌ای مشترک بر ضرورت اجرای توافق‌های به عمل آمده بین طرفین در مورد سوریه و تلاش برای مقابله با تروریسم و مقابله با جدایی‌طلبان در سوریه و حفظ تمامیت ارضی این کشور عربی تأکید کردند.

استان ادلب اوایل سال ۲۰۱۵ در نتیجه اتحاد چندین گروه مسلح بزرگ در قالب ائتلاف «جیش الفتح» اشغال شد. این ائتلاف مورد حمایت برخی کشورهای منطقه مثل عربستان، قطر و ترکیه قرار داشت. این ائتلاف دیگر وجود ندارد زیرا حامیان منطقه‌ای تروریست‌ها دچار اختلافات شدید هستند.

با پیروزی‌های تدریجی ارتش سوریه در ماه‌های گذشته در جنوب و جنوب شرق استان ادلب، بخشی از این استان به کنترل ارتش سوریه در آمده است.  

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
برچسب ها: آوای نشاط ، سوریه ، ادلب
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: