کد خبر: ۴۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس، گفت: ارز ۴هزار و ۲۰۰ تومانی در کار نبوده و این ارز تنها به گشایش LC اختصاص یافته به طوریکه در عرض حدود ۲ ماه حدود ۱۵ میلیون دلار LC باز شده است.

به گزارش «آوای نشاط»، امیر خجسته، با اشاره به افزایش قیمت سکه و ارز و برخی کالاها، گفت: کسانی که قیمت سکه را از یک میلیون تومان به بالای 2 میلیون و 600 تومان رسانده اند بدتر و خطرناک تر از جمشید بسم الله هستند.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت، رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت باید قاطعانه به موضوع ساماندهی بازار ارز، سکه و کالاهای مصرفی مردم ورود کند، افزود: تیم اقتصادی دولت به این موضوعات ورود نکرده و در حال حاضر سکوت کرده و مشخص نیست چه کسی می خواهد بازار را مدیریت کند.

سران سه قوه باید به موضوع گرانی های اخیر ورود کنند

وی با طرح این سوال که نظارت مجلس، اجرای دولت و قاطعیت قوه قضاییه کجا رفته است، ادامه داد: سران سه قوه باید به موضوع گرانی های اخیر ورود کرده و جلسه ای اضطراری تشکیل دهند و آماده باش کامل برای بحث های اقتصادی اعلام کرده و با کسانی که در کشور بحران اقتصادی ایجاد می کنند، برخورد کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه مگر قیمت سکه و دلار تا این حد افزایش می یابد، یادآور شد: مگر مسئولیت تنظیم بازار با دولت نیست؟ اگر دولت مسئولیت ندارد از اجرا کنار بکشد، تا مسئولی برای این بخش مشخص شود و اگر مسئولیت داشته چرا مدیریت نمی کند، آیا سکوت در شرایط جاری جایز است؟.

تیم اقتصادی دولت صرافی ها را برای مدیریت بازار آزاد گذاشته است

وی با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت صرافی ها را آزاد گذاشته تا هر گونه که می خواهند بازار را مدیریت کنند، افزود: ارز 4هزار و 200 تومانی در کار نیست و این ارز تنها به گشایش LC اختصاص یافته به طوریکه در عرض حدود 2 ماه حدود 15 میلیون دلار LC باز شده و پول آن دریافت وبا آن معامله می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: با گشایش LC کالایی وارد کشور نشده و کالاها صوری است، لذا از یکسو قیمت ها افزایش یافته و از سوی دیگر LC باز شده و دلار از کشور خارج می شود.

قیمت اجناس تا 2 برابر بالا رفته است

وی با بیان اینکه آمریکای داخلی یعنی ارز، گرانی ها و بانک هایی که بحران آفریده اند خطرناک تر از آمریکای خارجی و ترامپ هستند، اظهار داشت: سران سه قوه باید با قاطعیت به موضوعات اقتصادی ورود کنند، چرا باید با وجود 20 دستگاه نظارتی 34 هزار خودرو وارد کشور شود.

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه التهاب آفرینی های کشور خطرناک بوده و عده ای می خواهند مردم  را ناراضی کنند، تصریح کرد: کسانی که متولی کار هستند باید اقدامات لازم را انجام دهند، چراکه در حال حاضر قیمت اجناس تا 2 برابر بالا رفته و گوشت قرمز به کیلویی 70 هزار تومان رسیده؛ اما ارزش حقوق ها نصف شده است.

انتهای پیام/

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: