کد خبر: ۴۶۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
همزمان با خشکسالی و آتش‌سوزی گسترده در استرالیا ،‌ کار معدوم سازی ۱۰ هزار شتر وحشی تشنه در ایالت "استرالیای جنوبی" از امروز آغاز شد.

به گزارش آوای نشاط، پس از آنکه جوامع بومی در منطقه‌ی استرالیای‌جنوبی گزارش دادند گله‌های بزرگ شترها در حال آسیب‌زدن به شهرها و ساختمان‌ها هستند، مقام‌های کشور تصمیم گرفتند برای دفع خطر این حیوانات دست به کشتار آنان بزنند. ازاین‌رو در هفته‌ی پیش‌ رو، شماری از شکارچیان استرالیایی سوار بر هلی‌کوپتر به شترها شلیک خواهند کرد.

ماریتا بیکر، یکی از بومیان عضو جامعه‌ی کانیپی می‌گوید:

شترها با هدف یافتن آب در حال پرسه‌زدن در خیابان‌ها هستند. ما نگران کودکان هستیم.

علاوه‌بر شترها، برخی از اسب‌های رمیده نیز کشته خواهند شد. شترهای رمیده تازه‌ترین معضل استرالیا در میانه‌ی گرفتاری در آتش‌سوزی‌های گسترده محسوب می‌شود. رمیده به حالتی گفته می‌شود که در آن حیوان از اهلی‌بودن درآمده و به حیات‌وحش پناه برده است. این‌ گونه حیوانات معمولا با بازگشت به طبیعت جان گونه‌های بومی را به‌خطر می‌اندازند.

شکارچیانی که به حیوانات رمیده شلیک خواهند کرد، از وزارت محیط‌زیست و آب استرالیا فرستاده می‌شوند. گرما و وضعیت خشک‌سالی در چند ماه گذشته به شکل‌گیری آتش‌سوزی‌های گسترده در سرتاسر استرالیا منجر شده؛ اما خشکسالی این کشور برای سال‌ها به درازا کشیده است. کشتن شترها با بحران آتش‌سوزی هم‌زمان شده است؛ اما به‌طور مستقیم به این واقعه ارتباطی ندارد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: آوای نشاط ، شتر ، استرالیا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: