کد خبر: ۴۶۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
مدیرکل سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: اگر روند کاهشی اهدای خون در چند روز آینده ادامه داشته باشد، دچار مشکل می‌شویم.

به گزارش آوای نشاط، «سهیلا خسروی» مدیرکل سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان، در ارتباط با نیاز سیستان و بلوچستان به خون گفت: پیش از این هم سیستان و بلوچستان تنها ۶۰ درصد خون خود را تهیه می‌کرد. در این روزها به دلیل سیلاب و به دلیل فصل سرما خون گیری سازمان کاهش یافته است. بنابراین ذخایر ما تنها تا ۳ روز آینده تامین است و پس از آن امکان نگرانی وجود دارد.

او تصریح کرد: اگر خون‌گیری با این آمار پایین ادامه داشته باشد، مسلما با کمبود منابع خون روبه‌رو خواهیم شد. در این ایام مراجعه افراد برای خون‌دهی یک سوم ایام گذشته شده است. سیستان و بلوچستان همواره مصرف بالای خون دارد و نیاز سازمان انتقال خون استان این است که به اندازه مصرف ۵ روز ذخیره داشته باشد.

مدیرکل سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان افزود: پیش از این ما می‌توانستیم ۶۰ درصد از نیاز به خون خود را تهیه کنیم و باقی نیاز ما را شبکه انتقال خون کشور تامین می‌کرد، اما در شرایط کنونی اهدای خون در کشور کاهش داشته است. مسلما هر استان اول نیاز خود را تهیه می‌کند و مازاد بر نیازش را به شهرهای دیگر صادر می‌کند.

خسروی گفت: ما در این چند روزه هیچ مشکلی نداشتیم. نگرانی ما برای دو یا سه روز آینده است. البته سیلاب مصدومان زیادی نداشته است که نیاز به دریافت خون داشته باشند. ولی صرف عدم مراجعه برای اهدای خون ما را دچار مشکل خواهد کرد. اگر روند کاهش اهدا در چند روز آینده ادامه داشته باشد دچار مشکل می‌شویم. اهدای خون امری داوطلبانه است و نمی‌توان افراد را مجبور به اهدای خون کرد. بر این اساس تنها می‌توانیم از مردم درخواست کنیم که توجه بیشتری به اهدای خون بویژه در این ایام داشته باشند تا بیماران ما دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: