کد خبر: ۴۶۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴
وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی تحریم های جدیدی را علیه دو نهاد کره شمالی که صدور نیروی کار از پیونگ یانگ به خارج را تسهیل می کردند اعمال کرد.

به گزارش آوای نشاط، وزارت خزانه داری آمریکا دلیل تجریم این دو نهاد کاریابی را که یکی از آنها در چین مستقر است نقض تحریم های سازمان ملل متحد عنوان کرده بود.

وزارت خزانه داری آمریکا گفته است که یک شرکت بازرگانی کره شمالی با نام (Namgang Trading Corp) و یکی از مراکز اقامتی کره شمالی در چین با نام «سوکباکسو» را هدف قرار داده است.

استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا در بیانیه ای در این ارتباط گفت: صادرات کارگران کره شمالی درآمد غیرقانونی را برای دولت کره شمالی به دلیل نقض تحریم های ایالات متحده ایجاد می کند.

براساس قطعنامه سال ۲۰۱۷ شورای امنیت سازمان ملل، همه کشورهای جهان موظف شدند کارگران کره شمالی را تا ۲۲ دسامبر ۲۰۱۹ از کشور خود اخراج کنند آمریکا معتقد است این کارگران منبع اصلی درآمد پیونگ یانگ هستند زیرا این کشور همچنان به نقض قطعنامه های ایالات متحده در زمینه توسعه سلاح های هسته ای و برنامه های موشکی بالستیک خود ادامه می دهد.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا از ژوئن ۲۰۱۸ سه بار ملاقات کرده اند اما تا کنون پیشرفتی در خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره ایجاد نشده است.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در پیام سال نو خود اظهار داشت کشورش قصد دارد به جای آن که امید به توافق با ایالات متحده داشته باشد راه خود را طی کند.

انتهای پیام/

 

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: