کد خبر: ۴۶۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
رئیس کمیسیون بررسی سانحه بوئینگ 737 اوکراینی گفت: با ورود تیم بررسی سانحه کانادایی به ایران، کارگروه ویژه‌ای برای بررسی جعبه سیاه با حضور تیم‌های‌ ایران، کانادا و اوکراین، تشکیل شده است‌.

به گزارش آوای نشاط، حسن رضایی‌فر، در تشریح آخرین وضعیت بررسی جعبه سیاه بوئینگ 737 اوکراینی بیان کرد: هیچ اتفاقی جدیدی فعلاً درباره جعبه‌سیاه رخ نداده است

رئیس کمیسیون بررسی سانحه بوئینگ 737 اوکراینی افزود: تیم کانادایی نیز به ایران آمده تا موضوع بازخوانی جعبه‌سیاه را با همراهی تیم بررسی سانحه ایرانی و اوکراینی انجام دهند.

وی تأکید کرد: در این‌باره کارگروه ویژه‌ای برای بررسی نوار مکالمات خلبان و نوار  پارامترهای موتور در جعبه سیاه با حضور تیم‌های‌ ایران، کانادا و اوکراین، تشکیل شده است‌.

رئیس کمیسیون بررسی سانحه بوئینگ 737 اوکراینی  در پاسخ به این سؤال که آیا بازخوانی اطلاعات جعبه‌سیاه در کشور خودمان انجام می‌شود یا جعبه سیاه به فرانسه می‌رود؟، توضیح داد: اجازه بدهید در این باره هیچ صحبتی فعلاً نداشته باشم اما جعبه سیاه (FDR&CVR) همین‌جا در دفتر خودمان مقابل چشم‌مان است.

رضایی‌فر اضافه کرد: تیم کانادایی هم به ایران آمده است اما هنوز به هیچ توافقی در این باره نرسیده‌ایم به هر حال شرایط فرق کرده است و منتظر تصمیم‌گیری مسئولان اصلی کشور هستیم.

بنابراین گزارش با ورود کارشناسان بررسی سانحه کشور کانادا به ایران، اولین جلسه سه جانبه (ایران، اوکراین و کانادا) صبح امروز در سازمان هواپیمایی کشوری تشکیل شده است.

‌سازمان هواپیمایی کشوری ایران از همان دقایق اولیه بعد از بروز سانحه پرواز 752 شرکت هواپیمایی اوکراینی، برای حضور نماینده کشورهای طراح، سازنده، بهره‌بردار و کشورهایی که شهروندان آنان در این پرواز حضور داشتند اعلام آمادگی کرده بود که اکنون نمایندگان کشورهای کانادا و اوکراین در ایران حضور دارند.

به گزارش فارس روز چهارشنبه 18 دی‌ماه، یک فروند هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با شماره پرواز 752 در ساعت 6:12 ‌از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کیف پرواز کرده بود، پس از قطع ارتباطات با بخش کنترل ترافیک در ساعت 6:18 در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران دچار حادثه شد و سقوط کرد.

هواپیما دارای 167 مسافر و 9 نفر خدمه پروازی بود‌ که همه سرنشینان آن جان باختند؛ اغلب مسافران این پرواز (حدود 140 نفر) ایرانی بودند.‌ 

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: