کد خبر: ۴۶۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
سیاستمدار کُرد:
حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق، شایعات درباره دریافت پیام سرزنش یا خشم ایران در قبال حمایت احزاب کرد و دولت منطقه کردستان از ابقای نظامیان آمریکایی در خاک عراق را تکذیب کرد.

به گزارش آوای نشاط، «غیاث سورچی» از رهبران حزب اتحادیه میهنی کردستان، درباره شایعات رسانه‌ای از اقدام ایران در ارسال پیام به منطقه کردستان در خصوص موضع این منطقه در قبال مسئله بقای نیروهای آمریکایی در خاک عراق توضیح داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «بغداد الیوم» توضیح داد: هیچ پیامی از ایران به رهبران منطقه کردستان که حاوی سرزنش یا خشم تهران از دولت منطقه کردستان و رهبران کُرد به طور کلی باشد دریافت نشده است. همچنین در خصوص موضع رهبران کرد در قبال حضور نیروهای آمریکایی در عراق، آنچنان که برخی از رسانه‌ها می‌گویند، هیج پیامی از تهران دریافت نکرده‌ایم.

سورچی افزود: کردها روابط خوبی با جمهوری اسلامی دارند و ما روابط حسنه‌ای بر پایه‌ اصل حسن همجواری و همچنین منافع مشترک داریم. ایران در تصمیمات منطقه کردستان و نیز رهبران کُرد دخالت نمی‌کند و ما در این زمینه آزادیم و موضع ما در قبال حضور نیروهای آمریکا در عراق، یک موضع بی‌طرفانه است زیرا ما به این نیروها در سایه خطرات داعش، نیازداریم. رهبران منطقه کردستان به طور مستمر با دولت ایران بدون هیچ مشکلی، در ارتباط و تماسند. 

«عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق جمعه پیش (۲۰ دی)، در تماس تلفنی با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا از او خواست تا واشنگتن نمایندگانی به بغداد برای بررسی و تدوین مکانیزم اخراج نظامیان آمریکایی، اعزام کند.

عبدالمهدی گفت که نظامیان آمریکایی بدون اجازه دولت عراق وارد این کشور می‌شوند و هواپیماهای آمریکایی بدون اجازه در آسمان عراق پرواز می‌کنند. وی همچنین بر مخالفت عراق با عملیات‌هایی که نقض حاکمیت این کشور است، تأکید کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: