کد خبر: ۴۶۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
پس از سفر امیر قطر به تهران؛
"محمد علی الحکیم" وزیر امور خارجه عراق بامداد دوشنبه از سفر قریب الوقوع "محمد بن عبدالرحمن" همتای قطری‌اش به بغداد برای گفت‌وگو با مقام‌های کشورش خبر داد.

به گزارش آوای نشاط، الحکیم در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: قرار است بن عبدالرحمن درباره بحران کنونی عراق به بغداد سفر کند.

وزیر امورخارجه عراق دیگر دلایل سفر بن عبدالرحمن برای گفت وگو با رهبران عراق را کاستن از تشدید تنش‌ها در منطقه و همکاری برای ایجاد راه‌های ایجاد آرامش در اوضاع کنونی اعلام کرده است.

در همین راستا، یک هیأت بلندپایه قطری روز یکشنبه به ریاست"تمیم بن حمد" آل ثانی امیر قطر به تهران آمد و با مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی ایران از جمله رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری دیدارو گفت و گو کرد.

سفر قریب الوقوع بن عبدالرحمن به عراق پس از آن صورت می‌گیرد که این کشور همچنان ملتهب است و سومین دور از اعتراضات در این کشور از روز جمعه (۲۰ دی ماه) آغاز شده که دارای خصوصیات و رگه‌هایی از حرکت‌های خشونت‌آمیز و مسلحانه است.

این خشونت‌ها به ویژه در جریان اعتراضات خیابانی استان‌های ذی‌قار، بصره، کربلا و واسط توسط باندهای جوکر مرتبط با سفارتخانه آمریکا در بغداد در روزهای اخیر رخ داده است و اغلب آسیب دیدگان از نیروهای امنیتی عراقی هستند.

موج دوم این اعتراضات ۲۵ اکتبر (سوم آبان) و مرحله نخست اعتراضات مردم عراق روز اول اکتبر (۹ مهرماه) ابتدا با درخواست مبارزه با فساد و انجام اصلاحات اقتصادی و گسترش خدمات عمومی آغاز اما رفته رفته مطالبات سیاسی به آن اضافه شد و سرانجام موجب استعفای دولت "عادل عبدالمهدی" نخست وزیر شد.

انتهای پیام/

 

منبع: ایرنا
برچسب ها: آوای نشاط ، قطر ، عراق
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: