کد خبر: ۴۵۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از تشکیل جلسه ویژه‌ای برای بررسی ابعاد سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داد و گفت: قرار است وزیر خارجه در کمیسیون امنیت ملی برای توضیح درباره حضور سفیر انگلیس در تجمع بعد از این سانحه سقوط (مقابل دانشگاه امیر کبیر) حضور یابند.

به گزارش آوای نشاط، سید حسین نقوی حسینی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه اعضای کمیسیون حرکت غیر دیپلماتیک سفیر انگلیس را تقبیح کرده و محکوم نموده و اقدام او را مداخله  در امور داخلی کشور و رفتار غیر مسئولانه تعبیر کردند. قرار شد وزیر خارجه در کمیسیون حضور پیدا کند و در این مورد توضیح دهد.

وی همچنین گفت: در روز یکشنبه هفته آینده (۲۹ دی) جلسه ویژه‌ای برای بررسی حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی تشکیل می‌شود که در آن مسئولان تمامی دستگاه‌های مربوطه حضور پیدا خواهند کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی همچنین به حضور مدیر عامل شرکت هواپیمایی کشور در جلسه کمیسیون اشاره و اظهار کرد: آقای عابدزاده حادثه سقوط هواپیمایی اوکراینی را دردناک و تاسف بار خواند و با اشاره به حجم کاری سنگین در این چند روز تاکید داشت که باید همه امور مدیریت می شد. آقای عابد زاده همچنین توضیح داد به دنبال استفاده از فرصت تحریم و اجرای برنامه‌های خودکفایی در تولید قطعات مورد نیاز هستیم.

نقوی حسینی در پایان با اشاره به بررسی سه طرح در این کمیسیون اظهار کرد: طرح معافیت یکی از فرزندان ذکور خانواده‌هایی که اهدای عضو بر اثر مرگ مغزی داشتند، طرح الزام نیروهای نظامی به افشای اطلاعات نظامی و امنیتی آمریکا در منطقه غرب آسیا در چارچوب منافع ملی و همچنین طرح تنبیه و مجازات کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران نیز در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و رای گیری به جلسه بعدی موکل شد.

انتهای پیام/
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: