کد خبر: ۴۵۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
آیت الله مکارم شیرازی:
یکی از مراجع تقلید با اشاره به خاطره امضای کفن شهید قاسم سلیمانی گفت: شهید سلیمانی از همان زمان به فکر رفتن بود و نمی‌خواست مردم بفهمند که او این کفن را آورده است، این اخلاص واقعا قابل ملاحظه و ستودنی است.

به گزارش آوای نشاط، آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در ابتدای نخستین جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، ضمن شکرگزاری بابت توفیق برگزاری دوباره درس، اظهار کرد: خدای متعال را سپاسگزاریم که توفیق داد در خدمت عزیزان باشیم و فقه اهل بیت(ع) را دنبال کنیم.

وی افزود: من باور نداشتم با آن وضعی که بود بتوانیم به این زودی مشغول درس و بحث شویم، اما به لطف دعای عزیزان توفیق نصیب شد؛ امیدواریم خدای متعال این توفیق را از ما نگیرد و بتوانیم در خدمت شما عزیزان باشیم.

این مرجع تقلید در ادامه ضمن تجلیل از شخصیت کم نظیر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، تصریح کرد: مردم معمولا از شجاعت او صحبت می‌کنند، من در اینجا می‌خواهم یک جمله از اخلاص او بگویم.

وی با بیان خاطره ای از شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: سردار سلیمانی دو سه سال قبل به دیدار ما آمده بود بعد از اتمام صحبت به آقایان گفت که بیرون بروید؛ وقتی همراهان بیرون رفتند، کفن خود را بیرون آورد و گفت این کفن را امضا کنید.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: این نشان می‌دهد که اولا شهید سلیمانی از همان زمان به فکر رفتن بود و ثانیا نمی‌خواست مردم بفهمند که او این کفن را آورده است، این اخلاص واقعا قابل ملاحظه و ستودنی است.

وی همچنین به همراه دیگر حاضران برای شادی روح شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت در حادثه اخیر و علو درجات شهدا فاتحه‌ای قرائت کردند.

استاد حوزه علمیه قم همچنین با تسلیت جان باختن شماری از مردم در حادثه سقوط هواپیما، پیشنهاد کرد که حوزه علمیه برای بزرگداشت جان باختگان این حادثه مراسم ترحیمی برگزار کند.

آیت الله مکارم شیرازی در پایان ضمن تجلیل از مجاهدت‌های شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه، تصریح کرد: ایشان با تبلیغات مؤثر توانسته اند بخش قابل توجهی از مردم را با مکتب اهل بیت(ع) و آموزه‌های حیات بخش دین مبین اسلام آشنا کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: