کد خبر: ۴۵۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
وزیر امور خارجه ایران در دیدار با سلطان جدید عمان آمادگی جمهوری اسلامی را برای توسعه و تعمیق روابط دوستانه و دیرینه 2 کشور اعلام کرد.

به گزارش آوای نشاط، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی که به نمایندگی از دولت و ملت ایران امروز (یکشنبه) برای شرکت در مراسم گرامیداشت سلطان فقید عمان به مسقط سفر کرده است، دقایقی پیش با سلطان «هیثم بن طارق» سلطان جدید عمان دیدار کرد.

وی ضمن تسلیت درگذشت سلطان قابوس، آغاز مسئولیت سلطان جدید را تبریک گفت و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای توسعه و تعمیق روابط دوستانه و دیرینه 2 کشور اعلام کرد.

 

 

ظریف ساعتی دیگر مسقط را به مقصد تهران ترک خواهد کرد تا امشب میزبان «شاه محمود قریشی» همتای پاکستانی خود در تهران باشد.

وزیر خارجه ایران دیروز (شنبه) در پیامی توئیتری به سران کشور عمان، درگذشته قابوس به سعید آل بو سعیدی را به آنان تسلیت گفت. 

ظریف در توئیتی که به زبان عربی منتشر کرد، نوشت: درگذشت آقای سلطان قابوس بن سعید -خدا او را بیامرزد- خسارتی برای منطقه است، اما امید به حکمایی مثل اوست. ما این مصیبت را به همسایه عزیز خود عمان،‌ تسلیت می‌گوییم.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه، انتخاب «هیثم بن طارق» برای جانشینی سلطان قابوس را تبریک گفت و در ادامه پیام خود نوشت: امیدواریم روابط ما در دوران سلطنت ایشان مثل سابق باشد و آینده از گذشته الهام بگیرد.

تلویزیون عمان سحرگاه روز شنبه ۲۱ دی ماه از در گذشت «قابوس بن سعید بن تیمور» سلطان این کشور خبر داد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
برچسب ها: آوای نشاط ، ظریف ، عمان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: