کد خبر: ۴۵۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹
ژنرال حفتر فرمانده ارتش شرق لیبی پیشنهاد روسیه و ترکیه برای آتش‌بس در این کشور را پذیرفت.

به گزارش آوای نشاط، ژنرال حفتر فرمانده ارتش شرق لیبی پیشنهاد روسیه و ترکیه برای آتش‌بس در این کشور را پذیرفت.

ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده ارتش شرق لیبی پذیرفت که آتش‌بس در غرب این کشور از بامداد یکشنبه (به وقت محلی) برقرار شود.

سرلشکر «احمد المسماری» سخنگوی ارتش شرق لیبی روز جمعه در بیانیه‌ای با وجود استقبال از ابتکار عمل «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه برای توقف آتش بس، تأکید کرد که اما نیروهای مسلح لیبی به جنگ خود ادامه می‌دهند.

المسماری با تروریست خواندن دولت وفاق ملی اعلام کرد که نظامیان تحت امر وی به جنگ علیه این گروه‌ها ادامه می‌دهد چرا که تجربه ثابت کرده است که تشکیل یک دولت غیر نظامی جز با از میان برداشتن این گروه‌ها امکان پذیر نیست.

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه روز گذشته از روسیه خواست برای برقراری آتش‌بس بین طرفین درگیر در لیبی وارد عمل شود. وی گفت: انتظار ما از دوستان روس مان، قانع کردن حفتر به قبول برقراری آتش بس در لیبی طبق توافق روسای جمهور ترکیه و روسیه است.

نیروهای خلیفه حفتر که از حمایت برخی کشورهای عربی به ویژه امارات متحده عربی، عربستان سعودی، مصر و اردن و نیز روسیه برخوردار است طی چند ماه اخیر در راستای کوشش برای تصرف طرابلس پایتخت تحت کنترل دولت وفاق ملی لیبی بارها به این شهر حمله کرده است.

به همین دلیل دولت وفاق ملی لیبی از ترکیه خواسته است از طرابلس در مقابل حملات نیروهای خلیفه حفتر حمایت کند که البته این درخواست با واکنش تند خلیفه حفتر و کشورهای عربی همراه بوده است.

در ۲۷ نوامبر سال جاری میلادی، آنکارا و دولت وفاق ملی لیبی دو توافقنامه امضا کردند که یکی از آن‌ها به همکاری نظامی دو طرف و دیگری به مرزهای دریایی کشورها در مدیترانه شرقی مرتبط بود. به دنبال این توافق نظامی، اردوغان گفت اگر دولت وفاق ملی درخواست کند، ترکیه نیروی نظامی خود را به لیبی اعزام می‌کند.

نیروهای خلیفه حفتر از آوریل (فروردین) گذشته به منظور به تصرف درآوردن طرابلس از شرق لیبی به سوی پایتخت حرکت کرده‌ و جنگ شرورانه‌ای را به راه انداخته‌اند.

انتهای پیام/

 

منبع: ایرنا
برچسب ها: آوای نشاط ، لیبی ، حفتر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: