کد خبر: ۴۵۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۳
واحدهای ارتش سوریه ساعاتی مانده به اجرای توافق آتش‌بس در مناطق کاهش تنش، با دفع حملات تروریست‌ها در جنوب شرق ادلب آنها را متحمل تلفات سنگین جانی و تجهیزاتی کرده و همچنین مواضع جبهه النصره را در هم کوبیدند.

به گزارش آوای نشاط، مرکز «آشتی روسیه» شامگاه شنبه اعلام کرد، نیروهای دولتی سوریه حمله صدها شبه‌نظامی به نزدیکی شهرک «جرجناز» در شرق استان ادلب را دفع کردند.

ژنرال «یوری بورینکوف» رئیس مرکز آشتی روسیه وابسته به وزارت دفاع روسیه که مقر آن در پایگاه هوایی حمیمیم لاذقیه است، گفت: «حدود ۲۰۰ فرد مسلح روز شنبه با ۳۰ دستگاه خودروی پیکاپ مجهز به تیربار در این حمله مشارکت داشتند، اما نیروهای ارتش این حمله را دفع و شبه‌نظامیان را وادار به عقب نشینی به مواضع پیشین خود کردند.»

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، این مقام نظامی روسیه گفت: «نظامیان روسیه طی ۲۴ ساعت گذشته 31 عملیات بمباران توسط گروه‌های مسلح را رصد کردند در حالی که نیروهای دولت سوریه عملیات رزمی در ادلب را متوقف کرد و عملیات هوایی هم در این منطقه به کارنگرفته است.»

ضربات محکم ارتش سوریه به جبهه النصره

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) هم روز شنبه گزارش داد، واحدهای ارتش سوریه در جنوب شرق ادلب چندین خودروی زرهی آنها را منهدم و شماری از آنها را نابود کردند.

یگان‌های ارتش سوریه مکان‌ها و حرکات تروریست‌های «جبهة النصره» و گروه‌های همپیمانشان مستقر در «خان‌السبل» در نزدیک سراقب در جنوب شرقی ادلب را هدف گرفتند که منجر به انهدام چندین وسیله نقلیه سنگین و مقرهای آنها  شد.

شلیک آتش یگان‌های ارتش سوریه همچنین به سنگرهای تروریست‌ها ، مکان‌های استقرار آنها ، مراکز تأمین و مخفیگاه‌های آنها در مجاورت «معرة النعمان» و «معر شورین» در جنوب شرق استان ادلب هم با کشته شدن تعدادی از تروریست‌ها و انهدام استحکامات آنها همراه بود.

یگان‌های ارتش سوریه در هفته گذشته حملات توپخانه و آتش تانک‌هایشان علیه تجمع‌ تروریست‌ها و مناطقی در معره النعمان، سراقیب و اطراف آنها در مناطق جنوبی ادلب ، روستاها و شهرهای «الدیر شرقی» و «الدیر غربی» معصران، احسم حنتوتین، معر شمارین، معرشورین و کفروما  با کشته شدن شماری از آنها و نابودی ادوات سنگین نظامی آنها همراه بود.

این در حالی است که از بامداد امروز یکشنبه اجرای توافق آتش بس در مناطق کاهش تنش در استان ادلب سوریه آغاز می‌شود.

رؤسای جمهور روسیه و ترکیه چهارشنبه گذشته پس از دیدار با یکدیگر در استانبول طی بیانیه‌ای مشترک بر ضرورت اجرای توافق‌های به عمل آمده بین طرفین در مورد سوریه و تلاش برای مقابله با تروریسم و مقابله با جدایی‌طلبان در سوریه و حفظ تمامیت ارضی این کشور عربی تأکید کردند.

استان ادلب سوریه به همراه مناطق اطراف آن بر اساس توافق آستانه چهارم بین ایران، روسیه و ترکیه جزو مناطق کاهش تنش به شمار می‌رود. مطابق این توافق، مقابله با گروه‌های تروریستی مانند داعش و جبهة النصره (شاخه سوری القاعده) در هر نقطه‌ای از سوریه امری ضروری است حتی در مناطق کاهش تنش.

این استان از تابستان ۲۰۱۵ به دست گروه تروریستی جبهه النصره افتاد و ارتش سوریه حق دارد مطابق مفاد توافق آستانه چهارم علیه این گروهک عملیات کند. جبهه النصره با حمایت ترکیه برای اینکه مشمول این بند از توافق نشود، بارها اسم خود را تغییر داده و هم‌اکنون تحت عنوان هیئة تحریر الشام در این استان سوری حضور دارد.

بخش زیاد استان ادلب سوریه به همراه بخش‌هایی از استان‌های حمص، لاذقیه و حلب به مناطق کاهش تنش ملحق می‌شود که در چارچوب مذاکرات صلح سوری در آستانه قزاقستان میان سه کشور ایران، روسیه و ترکیه امضا شد.

شمال غرب سوریه پس از آن متشنج شد که گروه‌های تروریستی مستقر در این منطقه به رهبری گروه "هیأت تحریر الشام" حملات گسترده را به مواضع ارتش سوریه آغاز کردند که با مقاومت نیروهای سوری خنثی شد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
برچسب ها: آوای نشاط ، سوریه ، ادلب
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: