کد خبر: ۴۵۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
عراقچی ضمن احضار سفیر سوئیس به وزارت خارجه تصریح کرد: ایران زیر بار هیچ تهدید یا ارعابی نخواهد رفت و قاطعانه آماده پاسخ‌گویی به هر تهدید یا اقدام علیه امنیت و تمامیت ارضی خود است.

به گزارش آوای نشاط، سفیر سوئیس در تهران بعنوان حافظ منافع دولت آمریکا توسط سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه احضار و اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به اظهارات تهدیدآمیز و ناقض قوانین و هنجارهای بنیادین بین المللی به وی ابلاغ شد.  

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: اظهارات خصمانه، تهدیدآمیز و غیرهنجاری رئیس جمهور آمریکا به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و در نقض کامل قوانین بین الملل قرار دارد. 

وی با اشاره به تهدید رئیس جمهور آمریکا به حمله مراکز فرهنگی گفت چنین تهدیدی یادآور هجوم قوم مغول و یا اقدامات گروههای تروریستی و جنایتکار در تخریب اماکن فرهنگی و تاریخی است که طبق قواعد و قوانین بین المللی مصداق بارز "جنایت جنگی" محسوب می شود. 

عراقچی گفت: جمهوری اسلامی ایران زیر بار هیچ تهدید یا ارعابی نخواهد رفت و قاطعانه آماده پاسخگویی به هر  تهدید یا اقدام علیه امنیت و تمامیت ارضی خود است. تاریخ نشان داده است که ملت ایران هر تجاوزکننده ای را به شدت پشیمان خواهند کرد. 

وی افزود: بر اساس خواست دولت و ملت ایران، جمهوری اسلامی علاوه بر تمامی اقدامات سیاسی و حقوقی، حق مسلم خود در واکنش به ترور سردار شهید قاسم سلیمانی را در زمان و مکانی که خود صلاح خواهد دانست محفوظ می داند.

سفیر سوئیس اعلام کرد مراتب را در اسرع وقت به مقامات دولت امریکا منتقل خواهد کرد.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بامداد شنبه در پیامی در توئیتر به رجزخوانی علیه ایران پرداخت.

وی در این پیام توئیتری نوشت: «ایران به صورت جسورانه در حال صحبت کردن درباره هدف قرار دادن منافع آمریکا در انتقام از خلاص کردن جهان از رهبر تروریست‌ها که یک آمریکایی را کشته و چند نفر دیگر را خیلی بد مجروح کرده، است.»

رئیس جمهور آمریکا در ادامه  پیام توئیتری خود مدعی شد: «در صورتی که ایران به هر آمریکایی یا منافع آمریکا حمله کند، آمریکا 52 سایت در داخل ایران (به نمایندگی از 52 آمریکایی که ایران سال‌ها پیش به گروگان گرفته بود) حمله خواهد کرد که برخی از آنها بسیار سطح عالی و مهم برای ایران و فرهنگ ایران  است و این اهداف و خود ایران بسیار سریع و خیلی سخت مورد هدف قرار خواهند گرفت. آمریکا تهدید بیشتری نمی‌خواهد.»

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: