کد خبر: ۴۴۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
از روز پنجشنبه تاکنون، تصویری از عراق در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود. و همچنان در تایم لاین های توئیتر، فیس بوک و حتی اینستاگرام با عنوان قتل فجیع در گردش است. تصویری از جمعیت معترض عراقی که یا در حال سلفی گرفتن هستند یا عکس انداختن از جسد بی‌جانی که سر و ته از تیر چراغ برق، از پا آویزان است.

به گزارش آوای نشاط، از روز پنجشنبه تاکنون، تصویری از عراق در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود. و همچنان در تایم لاین های توئیتر، فیس بوک و حتی اینستاگرام با عنوان قتل فجیع در گردش است. تصویری از جمعیت معترض عراقی که یا در حال سلفی گرفتن هستند یا عکس انداختن از جسد بی‌جانی که سر و ته از تیر چراغ برق، از پا آویزان است.

تصویری از خشونت محض علیه هموطنانان و برادران خود. داستان ها و روایت ها از قتل فجیع این نوجوان ۱۶ و یا به تعبیر دیگر رسانه ها ۱۷ ساله بسیار است. رسانه های خبری غرب می گویند اول نوجوان مقتول با کلاشینکف شروع به تیراندازی کرده است و رسانه های خبری عراقی از جمله سومریه نیوز می گوید که او با معترضانی که دارای سلاح بوده اند دچار دعوای لفظی می شود که پس از آن منجر به درگیری و در نهایت حمله با کوکتل مولوتوف و کشتن او انجامید.

داستان از این قرار بود که؛ «هیثم علی اسماعیل» نوجوان مقتول ۱۶ ساله، صبح روز ۵ شنبه با برخی از گروه های مسلح مستقر در کنار منزلش وارد جدال لفظی شد. سومریه نیوز گزارش داد: گروه های مسلح حاضر نشدند که از کنار منزل این جوان دور شوند و جدال لفظی به تدریج تشدید شد و نوجوان مقتول، دست به سلاح برده و چند تیر هوایی شلیک کرد. گروه مسلح مزبور وارد درگیری با این نوجوان شده و اقدام به آتش زدن منزل با بمب های «کوکتل مولوتف» کرده و به تدریج بر تعداد این گروه مسلح افزوده شد و با ورود به منزل نوجوان، او را به قتل رساندند. گروه مسلح ناشناس سپس جسد این نوجوان را بر زمین کشیده و در نهایت بر روی یکی از تیرهای راهنمایی و رانندگی در میدان «الوثبه» (ضلع شمالی میدان تحریر) به دار آویختند.

این تصویر فضای وحشت‌آوری برای عراقی ها و حتی مردم منطقه به وجود آورده است.

برخی از رسانه های خبری منطقه می گویند این نوجوان شیعه و مدافع ایران بوده است. برخی دیگر نیز می گویند او از معترضانی بوده که به خشونت متوصل شده است و عراقی ها او را ادب کرده اند. اینها روایات شبکه های سعودی الحدث و العربیه و همچنین دویچه وله آلمان است. در توئیتر نیز، کاربران فضای مجازی معتقدند که این نوجوان تیر هوایی شلیک کرده و تنها گناه او هواخواهی از ایران بوده است.

در سال ۲۰۱۱ هم پس از یک تظاهرات گسترده در شهر های سوریه و درگیری نیروهای امنیتی با معترضان، ویدئویی منتشر شد که همه را وحشت‌زده کرد. در این ویدئو مردی که صورتش را پوشانده بود، با خونسردی و وقاحت و قساوت هرچه تمامتر سر یک نوجوان سوری ۱۶سال را گوش تا گوش بُرید! آن‌هم به جرم حمایت از دولت سوریه! دست و پای آن نوجوان بسته بود و چشمانش نیز! تصویری بس دلخراش که تحولات سوریه را از همان روز به سوی خشونت، تروریسم، جنگ و نابودی برد.

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: