کد خبر: ۴۴۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
فرمانده نیروی دریایی ارتش با حضور در ستاد فرماندهی نیروی دریایی قطر با فرمانده این نیرو دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش آوای نشاط، دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش پس از دیدار با فرمانده و مقامات نظامی ارتش کشور پاکستان؛ شامگاه دیروز با حضور در دوحه کشور قطر با فرمانده نیروی دریایی ارتش آن کشور دیدار و گفتگو کرد.

دریادار حسین خانزادی با اشاره به ریاست نیروی دریایی ایران در اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی حاشیه اقیانوس هند( آیونز)، گفت: نیروی دریایی ایران از نیروی دریایی قطر بعنوان ناظر در رزمایش آیونز که قرار است تا پایان سال در شمال اقیانوس هند برگزار شود دعوت بعمل می آورد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر این موضوع که نیروی دریایی ایران و عمان بصورت سالانه و مشترک و  یکبار در میان تمرین دریایی مرکب امداد و نجات برگزار میکنند، خاطر نشان کرد: از هداف برگزاری این تمرینات مشترک ارتقای سطح یکپارچگی و تحرک نیروی دریایی 2 کشور و افزایش سطح امنیت مرزهای مشترک آبی و ارتقاء هماهنگی و تبادل تجربه است که از نیروی دریایی کشور قطر بعنوان یک کشور دوست و همسایه جهت حضور در تمرینات دریایی نیز دعوت بعمل می آید.

فرمانده نیروی دریایی ارتش از همکاری های آموزشی در زمینه تبادل افسران در رده دافوس بین دو نیروی دریایی تاکید کرد و افزود: با توجه به ظرفیت های آموزشی در سطوح بالا در ایران؛ افسران نیروی دریایی قطر در راستای ارتقا سطح آموزش و تعامل و تبادل تجربیات می توانند از این ظرفیت استفاده نمایند.

فرمانده نیروی دریایی قطر نیز با استقبال از حضور ناوگروهای این کشور در بنادر ایرانی و بلعکس از تعامل و تبادل تجربیات آموزشی تاکید کرد.

بر اساس این گزارش تجدید تفاهم نامه بین دو نیروی دریایی ایران و قطر از دیگر محورهای این گفتگو بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: