کد خبر: ۴۴۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
رئیس جریان حکمت ملی عراق از تظاهرات‌کنندگان در این کشور خواست نفوذی‌ها را از صفوف خود جدا کنند.

به گزارش آوای نشاط، سید عمار الحکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق،‌ امروز (سه‌شنبه)، در بیانه‌ای از تظاهرات‌کنندگان خواست که نفوذی‌ها را از  تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌جو متمایز ساخته و آنها را صف خود جدا کنند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق «واع»، الحکیم از تظاهرات‌کنندگان خواست که از روی آوردن به اقدامات خرابکارانه، تعرض به اموال چه عمومی و چه خصوصی و تلاش برای منحرف‌سازی روند مسالمت‌آمیز تظاهرات خودداری کنند.

رئیس جریان حکمت ملی در بیانیه یاد شده در ارتباط با روز جهانی حقوق بشر گفت: «از فرصتی که روز جهانی حقوق بشر فراهم ساخته است استفاده می‌کنیم و از ملت‌ها و کشورهای جهان می‌خواهیم به انسان‌ها  فارغ از رنگ، جنس و نژاد آنها احترام بگذارند».

رئیس‌جمهور عراق نیز امروز،  بر ضرورت مقابله با نفوذی‌های اعتراضات تاکید کرد (جزئیات بیشتر).

در همین ارتباط، «قیس الخزعلی»، دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق، روز دوشنبه، بر لزوم وحدت مردم عراق در برابر توطئه قدت‌های خارجی که قصد خرابکاری اعتراضات این کشور را دارند، تاکید کرد.

معترضان عراقی قصد دارند امروز در شهر بغداد راهپیمایی میلیونی برگزار کنند. از شهرهای جنوبی کربلا و نجف هم هزاران معترض خود را به بغداد رسانده‌اند تا در اعتراضات شرکت کنند. ترتیبات امنیتی به ویژه در اطراف منطقه حفاظت شده «الخضراء» بغداد اتخاذ شده است.

در تظاهرات اخیر، عده‌ای از عناصر تلاش کرده‌اند که اعتراضات مردم عراق را به سوی خشونت و آشوب سوق دهند. گزارش‌های متعددی از شلیک گروه‌های ناشناس به سوی مردم این کشور منتشر شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: