کد خبر: ۴۴۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
بر اساس لایحه بودجه سال ۹۹ مشخص شد
لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ حاکی از رشد ۱۷.۲۵ درصدی مجموع بودجه وزارت ورزش و جوانان، ۲۱.۷۷ درصدی مجموع بودجه کمیته ملی المپیک و ۹.۸۱ درصدی کمیته ملی پارا المپیک نسبت به قانون بودجه سال ۹۸ است.

به گزارش آوای نشاط، بر اساس لایحه بودجه سال آینده مجموع بودجه وزارت ورزش و جوانان در بخش جاری و عمرانی معادل یک هزار و ۴۵۱ میلیارد و ۶۶۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، مجموع بودجه جاری و عمرانی کمیته ملی المپیک معادل ۱۲۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و بودجه کمیته ملی پارا المپیک در بخش جاری و عمرانی معادل ۳۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برآورد شده است که جمعا رقم بودجه‌ای معادل یک هزار و ۶۱۵ میلیارد و ۵۶۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را برای مجموعه وزارت ورزش و جوانان، ‌ کمیته ملی المپیک و کمیته ملی پارا المپیک نشان می‌دهد.

امروز هفدهم آذرماه رییس جمهوری لایحه بودجه سال آینده را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد که بر اساس آن مجموع بودجه سال آینده ۱۹۸۸ هزار میلیارد تومان است که از دو بخش بودجه عمومی و بودجه شرکت‌های دولتی، موسسات انتفاعی وابسته به دولت و بانک‌ها تشکیل می‌شود.

وزارت ورزش و جوانان

بر اساس این لایحه، بودجه جاری وزارت ورزش و جوانان در سال ۹۹ معادل ۸۷۰ میلیارد و ۳۸۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و بودجه عمرانی این وزارتخانه در سال آینده معادل ۵۸۱ میلیارد و ۲۸۴ میلیون تومان برآورد شده است که جمعا حاکی از بودجه یک هزار و ۴۵۱ میلیارد و ۶۶۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی وزارت ورزش و جوانان در بخش جاری و عمرانی است که البته نیازمند تصویب در مجلس شورای اسلامی خواهد بود و رقم دقیق آن پس از تصویب لایحه و تبدیل آن به قانون مشخص می‌شود.

این درحالی است که در سال ۹۸ بر میزان بودجه مصوب سال ۹۸ وزارت ورزش و جوانان در بخش جاری معادل ۶۰۹ میلیارد و ۶۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود، همچنین بودجه عمرانی این وزارتخانه ۶۲۸ میلیارد و ۹۵۵ میلیون تومان مصوب شد تا بودجه وزارت ورزش و جوانان در سال ۱۳۹۸ معادل یک هزار و ۲۳۸ میلیارد و ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شود.

مجموع بودجه وزارت ورزش و جوانان در بخش‌های رشد و گسترش ورزش همگانی، ورزش همگانی دانشجویان، ایجاد توسعه و تجهیز فضاهای ورزشی کشور، گسترش ورزش قهرمانی دانشجویان، گسترش ورزش کارگران، حمایت از توسعه ورزش قهرمانی، برنامه حمایت، ‌هدایت و ارتقا امور فرهنگی در ورزش، حمای و هدایت امور فرهنگی و تربیتی و تقویت سرمایه اجتماعی جوانان، برنامه پژوهش کاربردی در امور ورزش و جوانان، برنامه آموزش‌های مهارتی در حوزه ورزش و برنامه توسعه خدمات فرهنگی و اجتماعی نیروی کار نظر گرفته شده است.

کمیته ملی المپیک

بودجه جاری کمیته ملی المپیک بر اساس لایحه بودجه تقدیمی از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی در سال ۹۹ معادل ۱۲۷ میلیارد تومان و بودجه عمرانی این کمیته ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برآورد شده است تا در مجموع بودجه جاری و عمرانی کمیته ملی المپیک در سال ۱۳۹۹ معادل ۱۲۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برآورد شود.

باید خاطرنشان کرد که بر اساس قانون بودجه سال ۱۳۹۸، بودجه جاری مصوب کمیته ملی المپیک ۱۰۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و بودجه عمرانی آن ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود که نشان دهنده بودجه مصوب جاری و عمرانی ۱۰۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی کمیته ملی المپیک در سال ۹۸ است.

همچنین مجموع بودجه کمیته ملی المپیک در بخش برنامه گسترش ورزش قهرمانی و برنامه آموزش غیر رسمی فنی و حرفه‌ای در نظر گرفته شده است.

بودجه کمیته ملی پارا المپیک

بودجه کمیته ملی پارا المپیک در سال آینده بر اساس لایحه پیشنهادی دولت در بخش جاری معادل ۳۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و در بخش عمرانی معادل ۱۰۰ میلیون تومان برآورد شده است که جمعا معادل ۳۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان می‌شود. گفتنی است بودجه جاری این کمیته در سال ۹۸ بر اساس قانون بودجه معادل ۳۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و در بخش عمرانی معادل ۳۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مصوب شد که جمعا حاکی از بودجه ۳۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی جاری و عمرانی کمیته ملی پارا المپیک در سال جاری است.

برای مشاهده جدول مربوط به لایحه بودجه سال 99 وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و کمیته ملی پارا المپیک اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: