کد خبر: ۴۳۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۲
رئیس جمهوری مستعفی بولیوی که پناهنده مکزیک شده است، این کشور را به مقصد کوبا ترک کرد.

به گزارش آوای نشاط، وزارت خارجه مکزیک اعلام کرد که «اوو مورالس» رئیس جمهوری مستعفی بولیوی روز جمعه (به وقت محلی) این وزارتخانه را در جریان این سفر قرار داده و گفته است که این سفر موقت است.

همچنین وزیر بهداشت پیشین مورالس نیز گفت که وی برای معالجه نزد پزشکان کوبایی رفته که پیشتر نیز وی را در بولیوی مداوا کرده بودند.

در پی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰ اکتبر (۲۸ مهرماه) بولیوی که در دور نخست آن مورالس رئیس‌جمهوری وقت پیروز شده بود، تظاهرات اعتراض‌آمیز و اعتصاب‌های گسترده‌ای در این کشور آغاز شد.

در پی این اعتراض‌ها، مورالس به درخواست ارتش بولیوی از سمت خود استعفا کرده و پس از دریافت پناهندگی سیاسی از مکزیک به این کشور رفت.

دولت موقت بولیوی که پس از استعفای مورالس تشکیل شده است، به مکزیک هشدار داد که مقامات سابق را به دولت موقت لاپاز تحویل دهد و در غیر این صورت مشکلات بسیار جدی ایجاد خواهد شد.

کارن لونگاریک وزیر امور خارجه موقت بولیوی اعلام کرد که امتناع مکزیک از تحویل این مقامات سابق متهم برای انها مشکلات زیادی ایجاد خواهد کرد. این افراد باید از سفارت مکزیک در لاپاز خارج شوند.

روابط بولیوی- مکزیک از زمان عزیمت اوو مورالس به مکزیکوسیتی تیره و تار شده است. دولت موقت بولیوی همچنین اعلام کرده که در دادگاه لاهه از مورالس به دلیل ارتکاب «جنایت علیه بشریت» شکایت خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: ایرنا
برچسب ها: آوای نشاط ، مورالس ، کوبا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: